تشخیص زودهنگام کرونا مشکلات البرز را کاهش داد

ایرنا نوشت: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به راه اندازی آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در این استان گفت : فعالیت این مرکز مشکلات تشخیصی و درمان بیماران استان را کاهش داده است

دکتر حسن اینانلو شامگاه دوشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان های کرج اظهار داشت: تا پیش از راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در البرز بسیاری از بیماران مشکوک به کرونا تشخیص داده شد اما اکنون با راه اندازی این آزمایشگاه زمان تشخیص قطعی بیماران مبتلا تسریع یافته ضمن آنکه بخش عمده بیماران مراجعه کننده به بیمارستان ها، غیرکرونایی تشخیص داده شد.
وی افزود: از آغاز شیوع این بیماری کرونا (حدود سه هفته پیش ) تاکنون در البرز بیش از ۲۶۰ بیمار مشکوک مورد آزمایش قرار گرفته که نتایج کرونا ۴۵ نفر مثبت و مابقی منفی بوده است.
اینانلو بیان داشت : اکنون با اعلام یک روزه نتایج آزمایش ها بیماران کرونایی به راحتی تحت درمان قرار گرفته و روند درمانی مناسب شده است.
وی گفت : از مجموع ۴۵ بیمار کرونایی البرز تا کنون ۱۰ نفر پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده و پنج نفر جان باختند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان داشت : امروز وضعیت بیمارستان های البرز نسبت به روزهای قبل بهتر بود و امیدواریم مردم با خودمراقبتی و رعایت بهداشت فردی و عمومی این بیماری رابا کمک دست اندرکاران امر بهداشت و درمان پیشگیری و کنترل کنند.
همچنین کیت های تشخیص کرونا به اندازه کافی در استان البرز برای بیماران بستری وجود دارد. 
اینانلو اظهار داشت : تاکنون ۳۶۰ تخت در بیمارستان کرج و ساوجبلاغ به درمان کرونا اختصاص یافته که بیشتر آنها خالی است .
ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
طبق گزارش روز دوشنبه (۱۲ اسفندماه ) وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، تاکنون یک هزار و ۵۰۱ نفر به طور قطعی در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶۶ نفر فوت کرده‌اند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1360069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =