همدان جزو ۵ استان نخست، راه اندازی آزمایشگاه کرونا در کشور بود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در گام نخست به پنج استان اجازه راه اندازی آزمایشگاه تست کرونا دادند که همدان جزو این استان ها بود که آزمایشگاه پیشرفته تست کروناویروس در آن راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرآنلاین از همدان ؛ دکتر رشید حیدری مقدم، رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان در ستاد استانی پیشگیری، کنترل و مقابله با این ویروس در استان گفت: برای مقابله با ویروس کرونا سه تیم متخصص ویروس شناس در آماده باش کامل هستند که در صورت نیاز و خروج هر یک از چرخه، از توان دیگر تیم ها استفاده می شود.

وی خاطرنشان کرد: هر اتفاقی که قرار است در کشور صورت بپذیرد حداقل ۷۲ ساعت قبل در این استان اجرایی شده است چرا که کارکنان این مجموعه ۲۴ ساعته در حال برنامه ریزی برای غلبه بر این ویروس هستند.

وی در ادامه از افزایش تعداد تخت‌های آی.سی.یو و دیالیز همدان در یک ماه گذشته خبر داد و افزود: در استان همدان تا قبل اجرای طرح تحول نظام سلامت ۶۰ تخت ای.سی.یو وجود داشت که تا ۲۰ روز پیش به ۱۵۰ تخت و هم اینک به ۱۷۶ تخت رسیده است یعنی ۲۴ تخت آی.سی.یو در این شرایط اضافه شده است.

دکتر حیدری مقدم، اضافه کرد: تعداد تخت دیالیز در کل استان ۹۶ تخت بود که در طول ۴۵ روز گذشته به ۱۵۴ تخت ارتقا یافته است؛ زیرساخت ها و تجهیزاتی که بسیار برای علوم پزشکی حیاتی است در شرایط کمبود منابع تامین شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1360275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =