وضعیت در لاهیجان بتدریج روبه عادی شدن است

ایرنا نوشت ؛ فرماندار لاهیجان گفت: با تدابیر به عمل آمده همه چیز در شهرستان کرونا زده لاهیجان تحت کنترل است و بزودی اوضاع در این شهرستان به روال عادی بر می گردد.

سیداسماعیل میرغضنفری گفت :عادی شدن وضعیت بستگی به همکاری مردم دارد و اگر مردم اعتقاد تمام  و کامل به رعایت مسایل مربوط به ویروس کرونا داشته باشند و توصیه های بهداشتی را رعایت کنند ،  وضعیت بهبود می یابد و همگان عید و نوروز شادی در پیش خواهند داشت.

فرماندار لاهیجان در تشریح عملکرد دستگاه اجرایی به عنوان عوامل حاکمیتی در شهرستان لاهیجان ، اظهارداشت:گروه های مردم نهاد از تهران ، رشت و گیلان به کمک شهرستان آمده اند و از طریق این نیروها مواد ضدعفونی کننده ، الکل و  ماسک تهیه و خریداری شده است و با همکاری مجموعه بازاریان و اصناف شهرستان لاهیجان نیز از شرکت های صنعتی و تولیدی ماسک ،الکل و مواد ضدعفونی کننده خریداری و بزودی بین مردم توزیع می شوند.

وی  ادامه داد:برای پاسخگویی بیشتر به افراد مشکوک به ویروس کرونا و بیماران تنفسی بخشی از  بیمارستان سابق ۲۲آبان لاهیجان  به عنوان  مرکز پذیرش سرپایی مبتلایان به آنفلوآنزای راه اندازی شده است و شهرداری نیز هر روز اماکن عمومی این شهر را ضدعفونی می کند و اگر شهروندان برای مناطقی که نیاز به ضدعفونی داشته باشد پیام ارسال نمایند نسبت به ضدعفونی کردن آن مناطق هم اقدام می شود.

میرغضنفری گفت:طی دستورالعملی به نانوایی ها تاکید شده است که همه نانوایی ها موظف به نصب کارت خوان در محل کار خود هستند و ناظران بر  کار نانوایی ها نظارت می کنند و در صورت عدم رعایت موارد ایمنی با متخلفان برخورد خواهد شد .

وی  یادآورشد: جایگاه داران پمپ بنزین ها موظف شده اند  تا کارگران  نسبت به سوخت گیری خودروها اقدام کنند و صاحب خودروها فقط در باک بنزین خودروی خود را باز می کنند .

وی اظهارداشت: شبکه بهداشت شهرستان لاهیجان هم بر فروشگاه های مواد غذایی نظارت و کنترل مدام دارد و تمامی توان حاکمیتی و امکانات موجود در شهرستان لاهیجان برای غلبه بر بحران ناشی از کرونا بکار گرفته شده است و دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز جداگانه اقدامات درمان وپذیرش بیماران تنفسی و مدیریت افراد مشکوک در سطح شهرستان را برعهده دارد.

فرمانداری لاهیجان  تصریح کرد: تمامی این اقدمات زمانی موثر خواهند بود که همه مردم همراهی کنند و  توصیه های  بهداشتی را در زمینه کرونا مراعات نمایند و کسانی که برای خرید و تهیه مایحتاج و مواد ضروری از منزل خارج می شوند موقع خروج و هنگام بازگشت موارد ایمنی  را رعایت کنند تا حلقه های ارتباطی ویروس کرونا قطع  و مردم بتوانند زودتر از شر این ویروس خطرناک خلاص شوند.

شهرستان لاهیجان در ۴۰کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد و یکی از شهرهای آلوده به کرونا تشخیص داده شده است ولی هنوز آمار رسمی و تایید شده از  تلفات ناشی از کرونا در این شهرستان وجود ندارد و مقامات محلی تایید کردند که حدود ۸۰نفر  با داشتن مشکلات حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستان پیروز لاهیجان بستری هستند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1360506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =