کاشت ۱۰ هزار اصله درخت در نیمه دوم سال جاری

همزمان با ۱۵ اسفندماه روز درختکاری با حضور حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با همراهی جمعی از معاونان و مدیران این سازان، آئین نمادین کاشت یک اصله نهال برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین از قشم به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، در حاشیه این مراسم مدیر خدمات شهری و روستایی این سازمان گفت: در نیمه دوم سال جاری بیش از ۱۰ هزار اصله درخت و ۳۵۰ هزار بوته گل فصلی در عرصه های مختلف فضای سبز جزیره قشم شامل میادین، بلوارها، خیابان های اصلی و پارک های شهر قشم، درگهان و برخی روستاهای جزیره کاشت گردیده است.
فرج طهماسبی ادامه داد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان امسال بیش از ۱۰۰ نفر نخل در بلوارهای شهرهای قشم و درگهان و برخی از سایت های گردشگری جزیره از جمله اسکله کندالو و جزایر ناز کاشته می شوند.
وی افزود: مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم با راه اندازی مرکز تولیدات گیاهی در باغ موزه گیاه شناسی قشم جهت تولید بیش از یک میلیون انواع نهال در طول سال، نهضت توزیع نهال رایگان را بین مردم، سازمان ها و نهادها دنبال کرده است.
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: برنامه ریزی لازم برای برگزاری روز ملی درختکاری به مانند سنوات گذشته صورت گرفته بود، اما در پی انتشار ویروس کرونا و نگرانی از انتقال آن، برنامه های پیش بینی شده توسط این مدیریت لغو گردید.
به گفته طهماسبی؛ ترویج فرهنگ توسعه فضای سبز، صیانت از محیط زیست و اشاعه درختکاری در روز درختکاری و هفته منابع طبیعی (۱۵ تا ۲۱ اسفند) از اهداف مهم مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم در این جزیره است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: تمامی اقدامات و فعالیت‌های هفته منابع طبیعی و روز درختکاری سال جاری با رویکرد فرهنگ سازی در زمینه حفاظت از عرصه‌های فضای سبز شهری با مشارکت مردم و از طریق شبکه‌های مجازی و رسانه‌های ارتباط جمعی پیگیری می شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1361192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =