چند درصد مبتلایان به کرونا پس از بهبودی دچار آن می‌شوند؟

ایرنا نوشت: عضو کمیته کشوری مبارزه با کرونا گفت: ۱۴ درصد مبتلایان به کرونا پس از بهبودی، بیماری آنها دوباره برگشت پذیر است.

مسعود مردانی افزود: به دلیل اینکه مواد محافظت کننده در برخی از افرادی که مبتلا به ویروس کرونا می شوند، کمتر است، امکان برگشت پذیری این بیماری در بهبود یافتگان وجود دارد.

وی اظهار داشت: به بیماران مبتلا به کرونا توصیه می شود پس از بهبودی، همچنان بهداشت فردی و محیطی را بطور کامل رعایت کنند تا دوباره این بیماری در آنها عود نکند.

این متخصص بیماری های عفونی ادامه داد: با توجه به اینکه این بیماری از راه دهان، چشم و بینی وارد بدن انسان می شود، مهمترین توصیه این است که دست هایتان را قبل از زدن به چشم، دهان و بینی حتما با مایع دستشویی و آب مرتب چند بار در روز شستشو بدهید. اگر در جایی بودید که به آب دسترسی نداشتید، حتما از مایع و ژلهای شستشودهنده استفاده کنید.

مردانی تاکید کرد: افراد وقتی در وسایل نقلیه عمومی سوار می شوند، مواظب باشند که بعد از رسیدن به منزل دست خود را با آب و صابون بشویند و  اگر در محیط متوجه شدید که فردی آب ریزش بینی، سرفه یا عطسه دارد، سریعا وی را از محیط جدا و روانه منزل کند. خود قرنطینگی این گونه افراد موجب کنترل و عدم انتقال این بیماری به فرد دیگر می شود.
این پزشک خاطرنشان کرد:  افراد مبتلا هنگام عطسه یا سرفه دست خود را جلوی دهان نگذارند، بلکه از دستمال کاغذی یکبار مصرف استفاده کنند، سپس آن را داخل سطل زباله بیاندازند و دست خود را با آب و صابون بشویند.

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1361220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =