بساط پهن شده دست‌فروشان جمع‌آوری می‌شود

ایسنا نوشت : فرماندار زنجان گفت: امسال با دست‌فروشانی که طبق معمول در آستانه عید نوروز اقدام به ایجاد بساط دست‌فروشی در نقاط پرتردد می‌کنند، برخورد خواهد شد.

رضا عسگری با بیان اینکه امسال دستورات لازم برای اعمال برخورد با دست‌فروشانی که سالانه در ایام پایانی سال اقدام به فروش می‌کنند به شهرداری داده شده است، اظهار کرد: تصمیمات مقتضی به مراجع ذی‌صلاح اعلام شده است.

وی تاکید کرد: دست‌فروش‌ها به‌ نوعی کانون تهدیدکننده سلامت مردم و بسیار تاثیرگذار در شیوع بیماری ویروسی کرونا محسوب می‌شوند، به همین جهت نگرانی جدی در این‌خصوص وجود دارد.

فرماندار زنجان با بیان اینکه علاوه بر خطرآفرین بودن اجتماع و ازدحامی که بساط دست‌فروشان ایجاد می‌کنند، خود کالاهای مورد فروش به دلیل قرار گرفتن در معرض آلودگی‌های خیابان و مسیر رفت و آمد از نظر استانداردهای بهداشتی مورد اطمینان نیست، تصریح کرد: اجناس دست‌فروشان توسط رهگذران دست به دست می شود که خود می‌تواند ناقل ویروس کرونا باشد.

عسگری با اشاره به اینکه پهن شدن بساط دست‌فروشان در پیاده‌روها و محل عبور و رفت و آمد مردمی که برای کارهای ضروری از منزل خارج می‌شوند، به نوعی باعث تحریک رهگذران جهت توقف می‌شود، افزود: این موضوع ناخودآگاه ازدحامی ایجاد می‌کند که مسلما خطرناک بوده و مورد هشدار جدی مراجع بهداشتی است.

وی با بیان اینکه آنچه مسلم است مسئله شیوع کرونا به جهت ارتباط با سلامت جامعه تا حدی جدی است که بخش امرار معاش و یا توجه به معیشت عده‌ای خاص آن را استثنا نمی‌کند، ادامه داد: در مورد چنین مسئله عمومی باید منصفانه و منطقی‌تر برخورد کرد.

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه مردم هشدارها و اطلاعیه‌های مرتبط با پرهیز از حضور در مراکز جمعیتی  و مراکز خرید و خروج از منزل تنها برای موارد ضروری که اجتناب‌ناپذیر است را جدی بگیرند، یادآور شد: هم‌استانی‌ها خروج از منزل را به حداقل ممکن برسانند.

این مسئول، با بیان اینکه همراهی مردم در پیشبرد این مصوبات و جلوگیری از فعالیت دست‌فروشان بسیار اثرگذار خواهد بود، افزود: تا زمانی که مردم نسبت به خرید از دست‌فروشان استقبال میکنند، دست‌فروشی در معابر ادامه خواهد داشت.

عسگری با تاکید بر اینکه  نسبت به جمع‌آوری و برخورد با دست‌فروشان اعمال قانون خواهد شد، خاطرنشان کرد: همان‌طورکه نسبت به تعطیلی دوشنبه و جمعه‌بازار اقدام شد، به همین ترتیب نسبت به برخورد با دست‌فروشان اقدام خواهد شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1361682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =