منطقه آزاد قشم آمادگی سرویس دهی به ۱۰۰ بیمار احتمالی را دارد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم در مراسم تقدیر از هیات اجرایی مدیریت بیماری کرونای پرتلاش جزیره در روز میلاد امیرالمومنین (ع) که با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم صورت پذیرفت، از آمادگی این منطقه برای برای سرویس دهی به ۱۰۰ بیمار مبتلای احتمالی خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از قشم به نقل از  روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، در این مراسم که شامگاه یک شنبه ۱۸ اسفند ماه در سالن کنفرانس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم برگزار شد، حمیدرضا بهزادی، ضمن تبریک روز میلاد امام علی(ع) و روز مرد بیان داشت: تاکنون ۸ بیمار کرونا مثبت در قشم داشته ایم که همگی با حال عمومی مساعد مرخص شده اند.
وی از تلاش برای آماده سازی زیرساخت های لازم برای انتقال بیماران دیالیزی بیمارستان پیامبر اعظم(ص) به بیمارستان جی جیان خبر داد و گفت: با این نقل و انتقال و اتمام تجهیز کلینیک خلیج فارس، ۱۰۰ تخت آماده سرویس دهی خواهیم داشت.
به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم، برای گذراندن مراحل پس از درمان و نقاهت، قشم نیازمند ساختمانی ۶۰ تخته با تجهیزات پزشکی است که به عنوان نقاهتگاه در نظر گرفته شده و از بیماران با وضعیت مساعدتر پذیرایی کند.
وی به نیاز جزیره برای راه اندازی یک نقاهتگاه تاکید کرد و افزود: درصورت راه اندازی این بخش، تخت های اورژانسی زودتر تخلیه شده و آمادگی خط درمان بیشتر می شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم از تامین اقلام مورد نیاز برای پیشگیری از شیوع بیماری کووید۱۹ توسط سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد و تاکید کرد: ما از لحاظ اقلام و تجهیزات کمبودی نداریم اما توزیع این اقلام به عموم مردم به صورت مرحله به مرحله و باتوجه به نیاز جزیره، صورت می گیرد.
بهزادی در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از همراهی ها و حمایت های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم عنوان داشت: مهندس مومنی مانند یک پدر و برادر و با وقوف کامل به شرایط و اوضاع سیستم بهداشت و درمان شهرستان، تمام قد در کنار ما بوده و ما هم امیدواریم مانند سربازانی در کنار مردم باشیم و از این امتحان الهی سربلند بیرون بیاییم.

» همدلی کلید عبور از بحران در منطقه آزاد قشم
حمیدرضا مومنی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم که برای دومین بار با حضور در شبکه بهداشت و درمان شهرستان از فعالیت های شبانه روزی کادر پزشکی و پرستاری جزیره، تقدیر می کند، نیز ضمن تبریک روز ولادت امیرالمومنین علی بن ابیطالب و روز مردان مرد اظهار داشت: نتیجه همدلی و همکاری که بین سازمان منطقه آزاد قشم، شبکه بهداشت و درمان و سایر نهادها و ارگان ها وجود دارد و در این شرایط بحرانی بیشتر شده، وضعیت مساعدی است که هم اکنون به لحاظ مدیریت بحران شاهد آن هستیم.
وی با تاکید بر لزوم ارج نهادن به زحمات کادر پزشکی و پرستاری که در خط مقدم نبرد با بیماری تلاش می کنند، افزود: حضور ما برای گفتن خسته نباشید به شما عزیزان است تا بدانید که تنها نیستید و ما آماده ایم تا با تمام توان نیازهای شما را جهت تامین سلامت مردم تامین کنیم.
مومنی ادامه داد: درست است که هنوز شرایط بحران را طی نکرده ایم اما بسیج سرمایه های انسانی،امکانات و تجهیزات با مدیریت شما کمک می کند تا انشاالله از این بحران با موفقیت بیرون بیاییم.

» حفظ سلامت کادر پزشکی و پرستاری اولویت ماست
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر حفظ سلامت پزشکان و پرستاران به عنوان سرمایه های انسانی مورد نیاز این منطقه بیان داشت: سلامتی این تیم برای آینده جزیره مهم است و خستگی مفرط نباید منجر به فرسایش این سربازان سفیدپوش شود.
وی ضمن ارایه طرحی برای بسیج عمومی گفت: اعلام یک فراخوان می تواند با جذب افراد نسبتا حرفه ای و گذراندن دوره آموزشی کوتاه مدت از سوی شبکه بهداشت، بخشی از بار کادر متخصص را کاهش دهد.
مومنی ادامه داد: اقلامی جهت پیشگری از شیوع بیماری کروناویروس تهیه شده که بخش نخست آن به داخل کشور ارسال شده و بخش دوم آن شامل ماسک، تب سنج و ... تا آخر هفته جاری وارد جزیره می شود تا به تجهیز مردم در برابر این بیماری کمک کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ لیتر الکل از داخل کشور تهیه شده که به زودی وارد جزیره می شود و شرکت آب و برق و تاسیات منطقه آزاد قشم هم در زمینه تولید آب ژاول مورد نیاز برای ضدعفونی سطوح هیچ محدودیتی ندارد.
وی از نصب ۶۰ بنر اطلاع رسانی و آموزشی در مجتمع های تجاری و مراکز پرتردد خبر داد و اضافه کرد:  ضدعفونی سه بار در روز تمامی مراکز پرتردد، سیستم حمل و نقل زمینی، ضدعفونی هواپیماها و فرودگاه بعد از هر پرواز نیز به صورت مدوام در حال انجام است.
مومنی بر آمادگی کامل سازمان منطقه آزاد قشم برای رفع نیازهای بهداشتی و درمانی مردم جزیره تاکید کرد و افزود: در سایه همبستگی و همدلی هرچه در توان داریم انجام می دهیم تا باافتخار و سربلندی از این بحران خارج شویم.

» منطقه آزاد قشم کیت تشخیص کرونا ویروس می سازد
مومنی با اعلام این خبر عنوان داشت: یکی از شرکت های دانش بنیان منطقه آزاد قشم با همکاری مرکز رشد، بنیاد برکت و وزارت دفاع موفق به ساختن کیت تشخیصی شده که روز گذشته توانسته تاییدیه ساخت را از وزارت بهداشت و درمان بگیرد.
به گفته وی، ۵۰ درصد مواد اولیه ساخت این کیت از داخل کشور و ۵۰ درصد آن از خارج تامین شده و منطقه آزاد قشم توانایی تولید آن در سطح انبوه را دارد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: یکی از مشکلات ما دوره ماندگاری بیماران است که باعث آلودگی های ثانویه می شود، ولی با تولید این کیت در قشم نه تنها تشخیص بیماری تسریع می شود، قیمت تمام شده این کیت کاهش یافته و کنترل بیشتری هم روی بیماران پذیرش شده صورت می گیرد.
وی به درگیری مناطق آزادی چون انزلی، اروند، چابهار و قشم با کروناویروس اشاره کرد و گفت: منطقه آزاد قشم می تواند با تولید این کیت و صادرات آن به سایر مناطق و کشور، گامی ارزنده جهت تحقق وظایف و مسوولیت های اجتماعی خود بردارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1362395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =