صنایع برتر استاندارد همدان شناسایی می‌شود

ایرنا نوشت: مدیرکل استاندارد همدان از آغاز فرایند شناسایی صنایع برتر استان خبر داد و گفت: صاحبان این واحدها باید مستندات خود را برای پایش و ارزیابی در سامانه نظارت بر اجرای استاندارد بارگذاری کنند.

محمد مددی  اظهار داشت: استمرار در حفظ پروانه کاربرد علامت استاندارد، نداشتن نقص بحرانی، کامل بودن آزمایشگاه، مشارکت در تدوین استاندارد و تجدیدنظر استاندارهای ملی، منطقه ای یا بین المللی، صادرات و گواهینامه حلال برخی از معیارهای ارزیابی صنایع و واحدهای تولیدی و خدماتی در این طرح است.

وی اضافه کرد: میزان فعالیتهای آموزشی واحد تولیدی، داشتن مدیر کنترل کیفیت و انجام کار تحقیقاتی مرتبط با ارتقا کیفیت رشته صنعتی نیز در فرآیند انتخاب واحد نمونه تاثیر دارد.مدیرکل استاندارد همدان حداقل امتیاز برای انتخاب واحدهای نمونه در مقطع استانی را ۶۰ اعلام کرد و افزود: آنها که بتوانند امتیاز بیشتری کسب کنند در مرحله ملی شرکت داده می شوند.

مددی خاطرنشان کرد: طرح انتخاب واحدهای برتر در تشویق و ترغیب تولید کنندگان به استاندارد سازی فرآورده ها و کیفیت بخشی محصولات داخلی بسیار موثر است.به گفته وی متقاضیان تا پایان تیرماه سال ۱۳۹۹ به سامانه نظارت بر اجرای استاندارد به نشانی isom.isiri.gov.ir مراجعه و پس از نام نویسی، مدارک و مستندات خود را بارگذاری کنند.

درحدود ۵۰۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مشمول استاندارد اجباری هستند و ۶۴۱ نوع کالاو خدمات ارائه می کنند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1362454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =