کیش در ایام نوروز پذیرای هیچ‌گونه مسافر نخواهد بود

تفاهم‌نامه دو جانبه بین بسیج مقاومت سپاه کیش و مرکز توسعه سلامت کیش به‌منظور بهره‌مند شدن از ظرفیت نیروهای داوطلب بسیجی برای کنترل شیوع بیماری کرونا در جزیره کیش به امضا رسید.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در نشست شورای سلامت جزیره کیش نوزدهم اسفند، محمدرضا رضانیا رییس مرکز توسعه سلامت و سخنگوی شورای سلامت کیش برای کاهش تجمعات مردمی و ریسک انتقال ویروس کرونا به سایر ساکنین جزیره کیش تا اطلاع ثانوی از تمدید تعطیلی اماکن فرهنگی، ورزشی، تفریحی و برخی از صنوف مانند آرایشگاه‌ها خبر داد.

سخنگوی شورای سلامت کیش با بیان اینکه تمامی مدیران نهادها، ارگان‌ها، موسسات مالی و اعتباری سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی ملزم به رعایت بخشنامه دولت و مصوبات شورای سلامت جزیره کیش هستند؛ افزود: تمامی مدیران مربوطه موظف هستند با برنامه‌ریزی و اجرای ضوابط ضدعفونی کردن محیط‌های زیرمجموعه خود، از سرایت این بیماری به پرسنل و سایر مراجعه‌کنندگان جلوگیری کنند.

وی خاطر نشان کرد: درصورت مشاهده عدم رعایت ضوابط بهداشتی اماکن عمومی، تیم‌های نظارتی و بازرسین بهداشت با همکاری اماکن نیروی انتظامی، این اماکن را  پلمپ خواهند کرد.

رضانیا عنوان کرد: امکانات و اعتبارات ستاد تسهیلات نوروزی جزیره کیش در اختیار ستاد کنترل و مقابله با بیماری کرونا برای پیشگیری از شیوع این بیماری به کار گرفته خواهد شد.

وی اظهار داشت: تعویض کارت کیشوندی، کارت ملی و کارت سوخت فعلا تا اطلاع ثانوی کنسل و اعتبار آنها به قوت خود باقی است.

همچنین سخنگوی شورای سلامت کیش تاکید کرد: اطلاعیه لغو سفرهای نوروزی جزیره کیش همچنان به قوت خود باقی است و جزیره کیش در ایام نوروز پذیرای هیچ‌گونه مسافر نوروزی نخواهد بود.

وی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: تمامی بیماران مبتلا به ویروس کرونا و خانواده این بیماران ملزم به رعایت ضوابط قرنطینه اجباری در منزل هستند و درصورت عدم رعایت ضوابط با هماهنگی دادستان به قرنطینه اجباری پیش‌بینی شده از سوی ستاد کرونا جزیره کیش انتقال داده خواهند شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1362523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =