درخواست از شورای نگهبان برای بازشماری آرای یک حوزه انتخابیه دیگر

ایرنا نوشت: رییس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه گفت: به احتمال زیاد هفته جاری تکلیف انتخابات در حوزه های سنقر و کلیایی و اسلام آبادغرب و دالاهو مشخص می‌شود و هم اکنون مستندات این دو حوزه در هیات نظارت مرکزی در حال بررسی است.

حجت الاسلام محسن مفید افزود: برای حوزه سنقروکلیایی یک تیم بازرسی از هیات نظارت مرکزی فرستاده شد و چند صندوق که محل اختلاف کاندیدای معترض بود نیز بازشماری شده است.

به گفته وی، اما تیم بازرسی به حوزه اسلام آبادغرب نرفت و تنها مستندات این حوزه به هیاتت نظارت مرکزی ارسال شده است.

حجت الاسلام مفید بیان داشت: در مجموع هم اکنون هیات نظارت مرکزی مشغول جمع بندی گزارشات است و به احتمال زیاد در هفته جاری نتایج نهایی اعلام می شود.

وی با اشاره به روند  اخذ شکایات و نیز ارسال مستندات به هیات نظارت مرکزی گفت: دفتر شورای نگهبان استان در حقیقت فقط یک واسطه است و تصمیم نهایی در خصوص شکایات بر عهده هیات نظارت مرکزی است هرچند ممکن است در روند بررسی نیاز به تحقیقات و استعلام از مراجع خاصی باشد که شورای نگهبان استان این کار را انجام می دهد و نتیجه را دوباره به هیات نظارت مرکزی ارسال می کند.

حجت الاسلام مفید در خصوص فاصله کم آرای برخی از کاندیداها و نگاه قانون به این موضوع نیز گفت: طبق قانون انتخابات هر کاندیدایی که می خواهد برنده بشود باید حداقل ۲۰ درصد آرا را داشته باشد و اگر دو کاندیدا این شرایط را داشته باشد آن کسی برنده انتخابات می شود که رای بیشتری داشته باشد حالا می خواهد این اختلاف ۱۰۰ رای یا هزار رای باشد.

از شش حوزه انتخاباتی استان کرمانشاه تاکنون صحت انتخابات چهار حوزه تایید شده است.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1362570

برچسب‌ها