حفظ سلامت جامعه اولویت اصلی دولت است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: اولویت اول و آخر دولت سلامت مردم و جامعه است و نکته کلیدی در مبارزه با ویروس کرونا بالابردن حساسیت جامعه نسبت به رعایت بهداشت فردی و عمومی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، حسین خوش اقبال در جلسه ستاد جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با ویروس کرونا شهرستان مریوان با بیان این مطلب اظهار داشت: البته این روند نبایستی به‌گونه‌ای صورت گیرد که ایجاد استرس و نگرانی برای شهروندان را در پی داشته باشد.
وی افزود: اطلاع‌رسانی صحیح، درست و مستند مبتنی بر اطلاعیه‌ها، آمار و داده‌های مراجع رسمی توسط رسانه‌های جمعی و فضای مجازی می‌تواند کمک شایانی به ارتقای شاخص‌های مدیریت مبارزه با ویورس کرونا کند و لذا در این شرایط حساس تقاضای مسئولیت‌پذیری بیشتر رسانه‌ها و به‌ویژه رسانه‌های فعال در حوزه فضای مجازی را داریم.
خوش‌اقبال همچنین در این جلسه ضمن تقدیر از تلاش‌های پرسنل شبکه بهداشت و کادر درمان، گفت: این نیروهای خدوم مدافعان خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند و جامعه قدردان رشادت‌های آنها بوده و هست.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان همچنین با اشاره به وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور تصریح کرد: شرایط خاص تحریم و وجود پاره‌ای کمبودهای ناشی از آن در کشور، همکاری و همراهی مردم و کلیه دستگاه‌های اجرایی جهت عبور از بحران ویروس کرونا را ایجاب می‌کند.
وی با اشاره به همزمانی شیوع این ویروس و جشن‌های نوروز در منطقه، گفت: برای دفاع از سلامت شهروندان هیچگونه مجوزی جهت برگزاری مراسم‌ها و جشن‌های نوروزی چه در شهرها و چه در روستاها  از سوی مراجع مربوطه ارایه نمی‌شود و مسئولیت تخطی از این موضوع برعهده برگزارکنندگان خواهد بود.
خوش اقبال همچنین بر تعطیلی و نظارت بر عدم‌ فعالیت اماکن غیربهداشتی مانند قلیان‌سراها، کلوپ‌های بازی و سایر امکان عمومی جهت مدیریت بهتر مبارزه با ویروس کرونا تاکید کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان در پایان خاطرنشان کرد: موقعیت مرزی و ترانزیتی این شهرستان ایجاب می‌کند اکیپی متشکل از شبکه بهداشت، هلال احمر، شهرداری و نیروی انتظامی در ورودی شهر جهت کنترل و معاینه رانندگان کامیون‌ها و فعالان حوزه ترانزیت،‌ مستقر شوند.
لازم به ذکر است خوش اقبال طی این سفر یک روزه ضمن بازدید از بیمارستان فجر به عنوان بیمارستان معین ارایه خدمات به بیماران مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان با کادر درمان و بیماران ملاقات کرده و از نزدیک در جریان روند خدمات‌دهی به بیماران درگیر ویروس کرونا در مریوان قرار گرفت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1362811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =