جزییات جلسه وزارت صنعت و بهداشت/ تحویل روزانه 130 تن الکل به کارخانه‌های شوینده از فردا

فارس نوشت: رئیس انجمن تولید کنندگان محصولات شوینده گفت: در جلسه وزارت صنعت، سازمان غذا و دارو و تولیدکنندگان محصولات شوینده مصوب شد، از فردا روزانه 130 تن الکل برای تولید مواد ضد عفونی کننده به کارخانه‌ها تحویل داده شود.

بختیار علم‌بیگی با تشریح جزییات جلسه مدیران وزارت صنعت، سازمان غذا و دارو تولیدکنندگان محصولات شوینده اظهار داشت: در این جلسه مصوب شد، روزانه 130 هزار لیتر (130 تن) الکل برای تولید محصولات شوینده از طریق انجمن تولیدکنندگان محصولات شوینده به 22 واحد زیرمجموعه این انجمن تحویل داده شود تا برای تولید محصولات ضد عفونی کننده دست و سطوح مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این میزان الکل از محل الکل دپو شده تامین می‌شود، افزود: این الکل از فردا بین کارخانه‌ها توزیع می‌شود و عرضه آن به مردم نیز از پس فردا آغاز خواهد شد.

به گفته رئیس انجمن تولید کنندگان محصولات شوینده، مواد ضد عفونی کننده تولیدی از این محل در داروخانه‌ها توزیع خواهد شد تا سازمان غذا و دارو و سازمان تعزیرات بتوانند بر توزیع آن نظارت داشته باشند.

وی ادامه داد: این اتفاق بعد از 15 روز در حال عملیاتی شدن است، در حالی که اگر از همان ابتدای شیوع بیماری کرونا اجرایی می‌شد، حالا بازار از محصولات ضد عفونی کننده اشباع شده بود.

علم بیگی افزود: به این ترتیب روزانه 130هزار لیتر الکل بابت تولید مواد ضد عفونی کننده مصرف خواهد شد که با احتساب اضافه شدن 30 درصد این رقم به عنوان مواد افزودنی به محصول نهایی، می‌توان نیاز بازار را برطرف کرد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان محصولات شوینده با بیان اینکه فعلا محدودیتی در تامین الکل مورد نیاز کارخانه‌ها وجود ندارد، گفت: عمده تولید محصولات ضد عفونی کننده در استان تهران و البرز صورت خواهد گرفت، ولی محصول نهایی در کل کشور توزیع می‌شود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1363038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =