۰ نفر
۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
کرونا سفر اسپر را هم کنسل کرد

ایرنا نوشت: پنتاگون روز سه‌شنبه اعلام کرد که سفر «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا به جنوب و مرکز آسیا که قرار بود هفته آینده انجام شود، به دلیل شیوع سریع ویروس کرونا در این منطقه به‌ تعویق افتاده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، «آلیسا فرح» سخنگوی پنتاگون گفت که اسپر قرار بود از ۱۶ تا ۲۰ مارس (۲۶ اسفند ۹۸ تا ۱ فروردین ۹۹) به هند، پاکستان و ازبکستان سفر کند اما تصمیم گرفت برای کمک به مدیریت پاسخ وزارت دفاع آمریکا به شیوع کووید- ۱۹ در کشور بماند.

ارتش آمریکا تاکنون تا حد زیادی از کرونا جان به در برده است؛ به طوری که تنها چند مورد ابتلا در میان نظامیان این کشور در سراسر جهان گزارش شده است.

با این حال، مقام‌های آمریکایی در تلاشند تا مقر پنتاگون مکانی را که ۲۰ هزار نیروی نظامی و کارمند غیرنظامی هر روز در آن کار می‌کنند، از ویروس پاک نگه دارند.

به همین منظور، از کارمندان غیرنظامی پنتاگون خواسته شده است دورکاری کنند و به افرادی که در مقر پنتاگون حاضر می‌شوند، توصیه شده که فاصله لازم با همکاران خود را حفظ کنند.

ویروس کرونا که از چین شیوع یافت، بسرعت به کشورهای مختلفی در سراسر جهان سرایت کرد.

بر اساس اعلام دانشگاه جانز هاپکینز، در زمان حاضر ۱۱۶ هزار و ۱۴۶ نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند که ۶۴ هزار و ۳۸۵ نفر (۵۵.۴۳ درصد) بهبود یافته و چهار هزار و ۸۸ نفر (۳.۵۲ درصد) جان باخته‌اند.

310 64310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1363210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =