کاهش روند فوتی‌های گیلان بر اثر کرونا؛ ۴۰ درصد استان غربالگری شده است

نماینده وزیر بهداشت در گیلان از کاهش آمار فوتی‌های استان بر اثر ویروس کرونا خبر داد و گفت: یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر معادل ۴۰ درصد از جمعیت گیلان تحت اجرای طرح غربالگری و بسیج ملی مبارزه با کرونا قرار گرفتند.

 به گزارش خبرآنلاین از رشت  ؛ محمد حسین قربانی با بیان اینکه یک میلیون و 100 هزار نفر معادل 40 درصد از جمعیت کل استان گیلان تحت پوشش طرح غربالگری کرونا قرار گرفتند اظهار داشت: امروز در گیلان تفریحی وجود ندارد؛ بنابراین سرازیر شدن مسافر به استان سلامت همه را به خطر می‌اندازد.

نماینده وزیر بهداشت در گیلان ادامه مشارکت مردم استان جهت قرنطینه خانگی و پرهیز از ترددهای غیرضروری را خواستار شد و عنوان کرد: از تمام مسافران نوروزی می‌خواهم که گیلان را مقصد سفر نوروزی خود قرار ندهند و با مشارکت خود در این پویش با ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا جهت قطع زنجیره انتقال بیماری همکاری کنند.

قربانی ضعیف بودن زیرساخت های بهداشتی و درمانی استان گیلان را مورد تأیید قرار داد و با بیان اینکه کمبودهای بیمارستان‌ها به تدریج در حال رفع شدن است تصریح کرد: امکانات بیمارستانی و مراکز درمانی گیلان برای پوشش‌دهی خود مردم محلی ناکافی است. بنابراین این استان نمی‌تواند مسافران را نیز تحت پوشش قرار دهد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه نقاهتگاه رشت از بیماران مرخص شده تا بهبودی کامل نگهداری می‌کند ابراز داشت: استان گیلان در 10 روز گذشته کانون بحران کرونای کشور محسوب می‌شد؛ اما با اقدامات انجام شده و بسیج ملی هم‌اینک وضعیت مناسب‌تری نسبت به قبل پیدا کرده است.

وی از ترخیص 350 بیمار بهبود یافته کرونایی در روز گذشته از سطح بیمارستان‌های استان گیلان سخن گفت و خاطرنشان کرد: این روزها با کمبود نیروهای متخصص در سطح بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گیلان مواجه هستیم و اگر پیک دوم شیوع ویروس کرونا در استان آغاز شود به علت خستگی کادر درمانی دچار مشکل می‌شویم.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس ضمن ابراز خرسندی از تشکیل ستاد ملی مدیریت بحران با محوریت دولت و شخص رئیس‌جمهور افزود: امیدواریم این اقدامات تأثیرات خوبی داشته باشد و به ما جهت مدیریت بحران کرونا در گیلان کمک کند از طرفی ما توقعات زیادی داریم که از ضروریات اساسی استان است و باید ترتیب اثر داده شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1363846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =