خطر افزایش مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین/انتشار دهندگان لیست بیماران کرونایی مجرم هستند

پرویز یزدان‌پناه در برنامه پیک سلامت شبکه استانی دنا در خصوص آخرین دستورالعمل وزارت بهداشت گفت: عدم حضور مردم در تجمعات، مکان‌های ورزشی، حوزه‌های مذهبی، تشییع جنازه‌ها و جشن‌های عروسی  دستورالعمل وزارت بهداشت است و توصیه شده مردم در خانه بمانند و مگر در  مواقع ضروری از خانه خارج نشوند.

به گزارش خبر آنلاین پرویز یزدان‌پناه در برنامه پیک سلامت شبکه استانی دنا در خصوص آخرین دستورالعمل وزارت بهداشت گفت: عدم حضور مردم در تجمعات، مکان‌های ورزشی، حوزه‌های مذهبی، تشییع جنازه‌ها و جشن‌های عروسی  دستورالعمل وزارت بهداشت است و توصیه شده مردم در خانه بمانند و مگر در  مواقع ضروری از خانه خارج نشوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آنچه مهم است اینکه غربالگری‌ها به به نحو صحیح انجام شود و بیماران شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع داده شوند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تعطیلی ادارات گفت: در اولین جلسات ستاد مبارزه با کرونا تصمیم گرفته شود اداراتی که کارمندان دارای بیماری زمینه‌ای، یا زنان حامله و کارمندانی که نبودشان در ارائه خدمت خللی وارد نمی‌کند دارند مرخصی داده شود و توصیه کردیم ادارات با حداقل نیروها کار کنند و نیازی به نیروهای پشتیبانی و اداری نیست.

وی با اشاره به ممنوع شدن ورود مردم به دادگستری گفت: اداراتی که مراجعه کننده زیادی دارند بهتر است مدتی تعطیل کنند تا بیماری روند کاهشی داشته باشد برای مثال شهرداری‌ها مکان‌های پر رفت و آمدی هستند که بخشی از قسمت‌های اداراتی مثل شهرداری‌ها نیاز است تعطیل شود.

این مسوول با بیان اینکه اخرین ستاد مبارزه با کرونا روز گذشته به ریاست استاندار و حضور همه اعضا برگزار شد، گفت:  همه احساس خطر می‌کنند، توصیه شده خودمان را آماده می‌کنیم چرا که امکان دارد از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین مبتلایان به این بیماری زیاد شود و این فاصله خطر است چرا که تعداد زیادی از مردم استان که بیرون از کهگیلویه و بویراحمد و در استان‌های الوده هستند برای ایام نوروز به استان برگردند که این افراد اگر به استان بازنگردند از خودگذشتگی کردند  اما اگر وارد استان شدند باید غربالگری شوند و ۱۰ تا ۱۴ روز در خانه خود را قرنطینه کنند.

وی با تاکید بر تعطیلی بسیاری از صنوف گفت: اقدامات شدیدی استان و نهادهای دولتی انجام  دادند که افراد آلوده شناسایی و ارجاع داده شوند، ضمن اینکه افرادی غیربومی آلوده که وارد استان شوند با هزینه خودشان قرنطینه می‌شوند.

یزدان‌پناه با بیان اینکه ضدعفونی و گندزدایی در استان با قوت بیشتری ادامه یابد، گفت: امکان دارد موارد ابتلا افزایش یابد لذا توسعه موارد فیزیکی بیمارستان و مراکز پشتیبانی مثل سپاه را خواهیم داشت.

وی با اشاره به مشکل نبود ماسک در تمامی کشور گفت: از ظرفیت استان استفاده کردیم ظرف دو روز آینده ماسک تولید سپاه وارد بازار می‌شود، همچنین هنرمندان، خیرین و سیاسیون منابعی را جمع و به ۸ بیمارستان اختصاص دادند که یکی از آنها بیمارستان جلیل است که این تجهیزات و ماسک وارد استان می‌شوند.

وی از اختصاص ۲۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات به دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و ضمن قدردانی از حمایت‌ همه نهادها و ارگان‌ها گفت:  نقاط قوت حمایت و توجه مردم به توصیه‌های دانشگاه است.

وی در پایان در خصوص انتشار لیست بیماران کرونایی استان گفت: فردی که به کرونا مبتلا شده مجرم نیست بیمار است لذا منتشر کنندگان لیست بیماران کرونایی مجرم و به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: سامانه ۱۹۰ به صورت شبانه‌روزی اماده پاسخگویی به سوالات کرونایی است، ضمن اینکه مردم برای اطلاع از وضعیت خود به سایت salamat.gov.ir  مراجعه و غربالگری را انجام دهند. از مردم تقاضا داریم با سامانه ۱۱۵ تماس نگیرند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1364517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =