مرز، به عنوان شریان مهم اقتصادی کردستان، باید فعال بماند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، مرز را شریان مهم اقتصادی استان دانست و گفت: با توجه به اینکه در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه قرار داریم، همه باید تلاش کنیم با رعایت اصول بهداشتی مرز فعال بماند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، خالد جعفری در جلسه کارگروه توسعه صادرات و مبادلات مرزی استان، اظهار داشت: رقم ۵ میلیارد دلار برای مبادلات مرزی استان رقم مناسبی است اما باید تلاش کنیم افزایش یابد زیرا یکی از راه هایی که می تواند ما را به سمت توسعه اقتصادی ببرد مرز و در آینده نزدیک منطقه آزاد تجاری صنعتی مریوان و بانه خواهد بود. 
وی در ادامه از تلاش های مردم و فرمانداری مریوان، گمرک استان و سازمان راهداری و پایانه‌های کردستان که نقش اصلی را ایفا می‌کنند و نیز اتاق بازرگانی، انجمن صنفی صادرکنندگان، اداره صمت و سایر دستگاه های ذیربط که در روزهای اخیر با تمام توان تلاش کردند مرز باشماق به فعالیت خود ادامه دهد قدردانی و تصریح کرد: ما اعتقاد داریم که مرز باید با حفظ اصول وچارچوب های لازم، باز بماند. 
جعفری یادآور شد: در شرایط فعلی که بیماری کرونا شایع شده باید هم از لحاظ بهداشتی و هم روانی اقدامات لازم را انجام دهیم تا سلامت کارکنان و مردمی که در باشماق حضور دارند، حفظ شود. 
معاون اقتصادی استاندار، در ادامه با اشاره به فراهم شدن امکان واردات موز از مرز باشماق، بر لزوم رعایت شرایط اعتبار گواهی صادرات سیب تاکید کرد و گفت: باید اعتبار محصولات صادراتی حفظ شود. 
وی از اتاق بازرگانی سنندج خواست ارتباط خود با اتاق سلیمانیه را افزایش دهد و خاطرنشان کرد: با توجه به اختیاراتی که اتاق دارد باید دغدغه های بازرگانان استان را پیگیری کند تا تجار مجبور نباشند به بخش دولتی مراجعه کنند. 
جعفری، برگزاری نمایشگاهی شایسته نام جمهوری اسلامی از سوی کردستان در سلیمانیه عراق را آرزوی چندین ساله استان عنوان کرد و گفت: به عنوان مطالبه ای از اتاق سنندج و شرکت نمایشگاهی استان امیدواریم در سال ۹۹ پس از عبور از بحران بیماری کرونا نمایشگاهی با رعایت استانداردهای لازم برگزار کنیم.
وی در خصوص برگزاری نمایشگاه های تخصصی در استان نیز اظهار داشت: می خواهیم از امکانات برای رسیدن به اهداف استفاده کنیم لذا قیمت بالای تعرفه های نمایشگاهی به ضرر استان است بنابراین اگر بخواهیم از تولید و صادرات حمایت کنیم باید تلاش کنیم تعرفه پایین باشد تا نمایشگاه ها فعال و جذاب برگزار شوند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1364648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =