انتقادات صریح ۲ نماینده مجلس از بی توجهی مردم به خطر کرونا/حکومت نظامی اعلام شود تا مردم سفر نروند/چرا به جان خودتان رحم نمی‌کنید/ارتش ورود کند

ایسنا نوشت: نماینده مردم تنکابن در مجلس دهم با بیان اینکه شرایط ما خاص و خطرناک است گفت: ترددهای غیر ضروری و غیر اورژانسی باید لغو شود. می‌توان برای منع ترددهای غیر ضروری از ارتش استفاده کرد.

شمس‌الله شریعت‌نژاد، در خصوص وضعیت شمال کشور در مواجهه با کرونا ویروس گفت: تلاش‌هایی در حال شکل گیری است که مبادی ورودی شهرهای مهم و مخصوصا تنکابن بسته شود. نکته اینجاست که در کنار اقدامات باید فرهنگسازی لازم صورت گیرد تا مردم به اهمیت سفر نرفتن در شرایط فعلی پی ببرند.

نماینده مردم تنکابن در مجلس افزود: در همین راستا مسئولین باید متوجه باشند که شمال کشور یک منطقه مهاجر پذیر است و افراد از قومیت‌های مختلف به شمال کشور می‌آیند. در واقع مسئولان باید از مهاجرپذیر بودن این منطقه هراس داشته و بیخیال نباشند. آنها می‌توانند برای جلوگیری از ترددهای غیر ضروری از ارتش استفاده کنند.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه «ترددهای غیر ضروری باید لغو شود» تاکید کرد: شرایط ما عادی نیست خطرات زیادی را ما را تهدید می‌کند مثلا در زمینه تجهیزات، تجهیزات مربوط به بیمارستان‌ها، کمبود زیادی احساس می‌شود. اخبار از یک طرف به ما می‌گوید که تولید داخلی چند برابر شده و در زمینه اقلام بهداشتی مشکلی نداریم از طرف دیگر داروخانه‌ها و مردم مشکل تامین اقلام دارند.

نماینده مردم تنکابن در مجلس ادامه داد: به مردم شمال کشور توصیه می‌کنم در خانه‌ها بمانند و حتی مایحتاج خود را از طریق پیک‌های مغازه‌ها دریافت کنند. تردد حداقل به مدت دو هفته باید کم شود تا تکلیف ما با قرنطینه کردن شهر مشخص شود.شهرهایی که بیشتر درگیر شیوع کرونا هستند باید قرنطینه شوند.

برای جلوگیری از سفر مردم، باید حکومت‌نظامی اعلام شود

محمد قمی، نماینده پاکدشت و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به شیوع کرونا در کشور به اعتمادآنلاین گفت: در برخی از شهرها شدت بیماری بالاست و مردم توصیه و خواهش را گوش نمی‌کنند و باز هم سفر می‌کنند. این در حالی است که سفر هم برای آن افراد و هم برای دیگران خطر دارد.

او ادامه داد: شهرهایی که بیشتر درگیر شیوع کرونا هستند باید قرنطینه شوند. حتی باید در این شهرها حکومت‌نظامی اعلام شود که مردم به سفر نروند. رادیو و تلویزیون اعلام می‌کند که سفر نکنید، اما مردم گوش نمی‌کنند. متاسفانه مردم به جان خودشان رحم نمی‌کنند، اما امیدواریم به جان دیگران رحم کنند.

به گفته این نماینده مجلس لازم است به هر نحوی شده به منظور جلوگیری از شیوع کرونا چه با قرنطینه و چه حکومت نظامی مانع سفر مردم شویم.

قمی به چرایی سفر مردم با وجود هشدارها اشاره کرد و توضیح داد: مردم فکر می‌کنند بیماری مال دیگران است. این تصور غلط است و این ویروس خبر نمی‌کند و ممکن است آنها هم مبتلا شوند. مردم کرونا را باور نکردند و جدی نگرفتند. اگر مردم به بیمارستان‌ها سر بزنند و افراد مبتلا به کرونا را ببینند طبیعتاً می‌پذیرند که سفر نکنند. صحبت‌هایی که در مورد کرونا مطرح می‌شود علمی است نه سیاسی. تمام دنیا به این موضوع رسیده‌اند که سرعت انتشار ویروس زیاد است. برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا یکی از راه‌ها حضور نیافتن مردم در اجتماعات است. مردم تنها باید در موارد ضروری و با وسایل ایمنی به بیرون از خانه بروند. سفر مردم برای دولت بار مالی ندارد که به این دلیل بخواهند از سفر مردم جلوگیری کنند. بلکه دولت تنها می‌خواهد مردم سلامت بمانند. مردم اعتقاد ندارند که کرونا کشنده است و می‌تواند همه را مبتلا کند. مردم باید این موضوع را باور کنند.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1364714

برچسب‌ها