مشاور ارشد رئیس جمهور ضمن تایید احتمال فعال بودن حامیان دولت برای انتخابات مجلس نهم گفت که فاصله ای میان دولت ومرجعیت نیست.

مجتبی ثمره هاشمی در گفت و گو با ایرنا در پاسخ به سوالی مبنی بر القائات برخی در مورد اینکه احمدی نژاد با کسب رای بالایی در انتخابات ریاست جمهوری خود را در اوج محبوبیت می داند و اعتنایی به رهبر معظم انقلاب ندارد؟ گفت: این سخنان جفای بزرگی به دولت است و با این سخن رهبر معظم انقلاب که «دولت نهم قطار انقلاب را به ریل خود بازگرداند» می توان پاسخ اینگونه القائات را داد. 

وی در بخش دیگری از این گفت و گو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی معتقدند دولت با روحانیت و مرجعیت زاویه دارد و درصدد کمرنگ کردن نقش آنان است، گفت: بسیار واضح است که مبانی تفکر این دولت مبتنی بر معارف و آموزه های اسلامی است و گفتمان دولت گفتمان توحیدی، عدالتخواهانه ، پاکی ، خدمت به مردم ، پیشرفت و عدالت است لذا طبیعی است که برخی از جهات مختلف برای خنثی و مخدوش کردن این گفتمان حرکت می کنند.

ثمره هاشمی تصریح کرد: برخی با سر دادن داستانهایی مبنی بر اینکه دولت از روحانیت و مرجعیت فاصله دارد درصدد القای این مطلب هستند که مبانی دولت ' اسلامی و دینی' نیست درحالیکه تنها دولتی که بیشترین مباحث را پیرامون دولت اسلامی انجام داده و بالاترین گفتمان را با حفظ مبانی انسانی و الهی داشته دولت احمدی نژاد است.

وی همچنین گفت: هنگامیکه موضوع دست پاکی مسئولان دولت مطرح می شود تلاش می کنند به نحوی این موضوع را مخدوش نمایند و زمانیکه بحث عدالت می شود به نحو دیگری وارد عمل می شوند و تلاش می کنند عدالت محوری دولت را زیر سوال قرار بدهند.

دستیار ارشد رییس جمهور در ادامه تصریح کرد: بالاخره دشمنان تلاش می کنند هر جهت مثبتی را از بین ببرند و این طبیعی است که دشمنان ملت ایران و کسانی که قائل به تفکر توحیدی نیستند به خود حق می دهند علیه دولت اقداماتی را انجام دهند اما خوشبختانه دولت و مردم در صحنه بوده و اقشار مختلف پشتیبان این گفتمان هستند.

ثمره هاشمی گفتمان توحید و کرامت را یک گفتمان جهانی دانست و گفت: این گفتمان فقط یک گفتمان ایرانی نیست و اکنون همه از آن استقبال می کنند. 

احتمال فعال بودن حامیان گفتمان دولت برای انتخابات وجود دارد
دستیار ویژه رییس جمهور در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد فضای زود هنگام انتخابات ریاست جمهوری و انتشار برخی خبرها مبنی بر اینکه افرادی از دولت برای فعال کردن ستادهای انتخاباتی به استانها سفر می کنند ، گفت: دولت به معنای دولت وارد این مباحث نمی شود اما ممکن است طرفداران گفتمان دولت تحرکاتی در استانهای مختلف داشته باشند.

ثمره هاشمی ادامه داد: برخی تحرکاتی را از همان ابتدای انتخاب احمدی نژاد به عنوان رییس جمهور دولت دهم آغاز کرده اند و در همه جا مشغول سازماندهی هستند.

وی با اظهار تاسف از اینکه گاهی اوقات جریاناتی برای مطرح شدن تلاش می کنند از سلاح تعرض به دیگران و بی انصافی استفاده کنند، تصریح کرد: این عده تلاش می کنند با شایعات اقدامات دولت را زیر سوال برده و دولت را مشغول به اموری کنند، به گونه ای که آن امور ممکن است بخشی از انرژی دولت را که در جهت خدمت به مردم مصرف می شود ، معطوف به خود نماید که این کار درستی نیست.

بهترین زمان برای ایجاد رابطه با آمریکا زمانی است که آنان تسلیم عدالت باشند
ثمره هاشمی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه بهترین زمان برای ایجاد رابطه با آمریکا چه زمانی است، گفت: بهترین زمان هنگامی است که آنان علاوه بر قانع بودن به حق خود ، تسلیم عدالت باشند و دست از تجاوز به حقوق دیگران بردارند .

وی با یادآوری این موضوع که مسئولان جمهوری اسلامی ایران همیشه به این مفهوم اشاره کرده اند که معیارهای ایران در ارتباط با سایر کشورها عدالت و احترام متقابل است، تصریح کرد: هر زمان این موضوع از سوی آمریکا نیز اثبات شود آن وقت مشکلی باقی نمی ماند. 

پایبندی به گفتمان امام بازگشت به مبانی انقلاب است
ثمره هاشمی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر دیدار رهبر معظم انقلاب در شهریور 87 با هیات دولت و تاکید ایشان بر این موضوع که ' دولت نهم قطار انقلاب را به ریل خود بازگرداند' در مورد اینکه قطار انقلاب در چه حوزه هایی از ریل خارج شده بود؟ اظهار داشت: یکی از مباحث مهم گفتمان دولت است و هنگامیکه گفتمان دولت عدالت ، خدمت ، دوستی ، محبت ، پیشرفت و تعالی کشور باشد گفتمان انقلاب اسلامی شکل خواهد گرفت.

وی افزود: این گفتمان در پرتو مبارزه با فساد ، تبعیض و بی عدالتی ها رخ می نمایاند و شجاعت و دفاع قاطع از حقوق ملت از جمله مبانی فکری این اندیشه و گفتمان ناب است لذا این گفتمان همان گفتمان امام و انقلاب است .

دستیار ارشد رییس جمهور اضافه کرد: با تحلیل سخنان رییس جمهور در مقاطع مختلف و مرور بر اقدامات و عملیات اجرایی رییس جمهور، کاملا به این معنا دست می یابیم که دولت به این مبانی از باب نظری و عملی اعتقاد دارد.

ثمره هاشمی تاکید کرد: با پشتیبانی و حمایت رهبر معظم انقلاب قدم های مهمی در راه اجرای عدالت در دولتهای نهم و دهم برداشته شد . 

دولت احمدی نژاد صد در صد ولایی است
وی در بخش دیگری از گفت و گو با ایرنا ، در پاسخ به سوالی مبنی بر القائات برخی در مورد اینکه احمدی نژاد با کسب رای بالایی در انتخابات ریاست جمهوری خود را در اوج محبوبیت می داند و اعتنایی به رهبر معظم انقلاب ندارد؟ گفت: این سخنان جفای بزرگی به دولت است و با این سخن رهبر معظم انقلاب که ' دولت نهم قطار انقلاب را به ریل خود بازگرداند' می توان پاسخ اینگونه القائات را داد.

ثمره هاشمی افزود: دولت به این معنا توجه و تاکید دارد که 'معرفت دینی و شناخت' باید تا آن اندازه تقویت شود که هیچ گونه ناهنجاری اجتماعی بروز نکند و این موضوع برتر و اولا بر اعمال قانون است البته این جمله به این مفهوم نیست که نباید اعمال قانون شود بلکه در مرحله اول ، مردم باید به طور اختیاری و با روشنگری از غفلت بیرون بیایند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که اساسا نوع رابطه احمدی نژاد با رهبری چگونه است؟ اظهار داشت: احمدی نژاد در سخنان خود دائم مطرح می کنند که اساس نظام اسلامی مبتنی بر 'ولایت' است لذا همه نظام اسلامی مشروعیت دینی خود را از مقام ولایت می گیرد و هر اقدامی که ما انجام می دهیم اگر تنفیذ رهبر معظم انقلاب را به دنبال نداشته باشد و هر قانونی که قانونگذار طراحی می کند یا هر حکمی که قاضی صادر می کند اگر متنهی به تنفیذ نباشد، مردود و باطل است و تصرف در بیت المال و عرض و آبروی مردم محسوب می شود.

ثمره هاشمی خاطرنشان کرد: بسیار واضح است که این نظام یک نظام ولایی است و دولت هم صد در صد ولایی است و در همین جهت کار می کند. 

احتمال ارسال پیامهای دیگری به سران کشورها وجود دارد
دستیار ویژه رییس جمهور همچنین در پاسخ به این سوال که آیا شما همچنان پیامهایی را برای سران کشورها می برید یا خیر؟ تصریح کرد: در سال 89 پیامی را برای رییس جمهور سودان بردم و در موارد دیگری هم ماموریتهایی داده شد که برخی از آنها انجام و برخی دیگر هم انجام نشده است لذا هر زمان انجام شود خبر آن نیز منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد: بردن پیام ها منوط به نظر رییس جمهور است و وی هر زمان صلاح بداند این ماموریتها را انجام می دهم. 

برخی در تماسهایی از خارج کشور اجرای هدفمند کردن یارانه ها را پیگیری می کردند
دستیار ارشد رییس جمهور در بخش دیگری از این گفت و گو در پاسخ به سوالی در مورد اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها ،‌ گفت: هدفمند کردن یارانه ها در حقیقت گذر دولت و مردم از یک گردنه بلند و صعب العبور بود به گونه ای که بسیاری در کمین بودند تا در این گردنه فشارهایی را به مردم و دولت وارد کنند و دل مسئولان را برای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها خالی کنند و در این نقطه تعرضاتی را داشته باشند اما به لطف پروردگار چون همه چیز از قبل پیش بینی شده بود و همه اقشار مردم حقیقتا به دولت خود اعتماد کرده بودند ، دولت این قانون را با موفقیت اجرا نمود.

دستیار ارشد رییس جمهور با اشاره به شیطنت بیگانگان در اجرای این قانون گفت: بسیاری از خارجی ها تصور می کردند که با استفاده از این فرصت و با کمک برخی از عناصر داخلی می توانند در ایران آشوب برپا کنند و برنامه هایی را تدارک ببینند اما همگی خنثی شد.

ثمره هاشمی با تاکید بر اینکه در این رابطه مستنداتی نیز وجود دارد، تصریح کرد: وزارت اطلاعات موارد مختلفی را در این خصوص اعلام کرد به گونه ای که برخی در تماسهایی از خارج کشور اجرای این قانون را پیگیری می کردند و دائم منتظر بودند که با اجرای این طرح ، برنامه های خود را عملی کنند اما با تدابیر الهی این قانون در بهترین زمان ممکن اجرا شد.

/30

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 136472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =