نظرات و تصمیمات امام خمینی از سوی پسرشان به ایشان دیکته می‌شد؟

باشگاه خبرنگاران نوشت:صفحه اینستاگرام تاریخ ایران و جهان، از صفحات منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی با انتشار پستی در فضای مجازی به یکی از تهمت‌های رایج مخالفان امام و انقلاب پاسخ داد.

صفحه اینستاگرام تاریخ ایران و جهان (درس و عبرت؛ روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره وقایع تاریخی ایران و جهان) که یکی از صفحات منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی است به مناسبت فرارسیدن سالروز رحلت حاج سید احمد آقای خمینی(رض)‌ با انتشار پستی به یکی از تهمت‌های رایج مخالفان امام و انقلاب، به‌ویژه در تحلیل تاریخ انقلاب اشاره کرده است.

در پست منتشر شده در این صفحه می‌خوانیم:

"آیا تصمیم‌ها و نظرات امام خمینی تحت تاثیر و دیکته‌شده از سوی فرزندش حاج احمد آقا بود؟

یکی از تهمت‌های رایج مخالفین امام و انقلاب، به‌ویژه در تحلیل تاریخ انقلاب این بود که امام بعضی از تصمیم‌های خود را تحت تاثیر فرزندش اتخاذ کرده یا حتی در مواقعی حاج احمد خمینی بوده که امام را کانالیزه کرده است. مقصود اصلی این تهمت‌ها، شخص امام است، اما شبهه‌افکنان از روی بزدلی، رگبار حملاتشان را به سوی فرزند امام نشانه می‌روند.

با این حال نظر یکی از نزدیکترین شاگردان امام و دوستان حاج احمد خمینی یعنی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را درباره‌ی این تهمت از نظر می‌گذرانیم:‌

رهبر انقلاب:
در یک مورد، نظری از قول امام برای من نقل شد. من تعجّب کردم که چطور امام این نظر را باید بدهند؛ ولی هم حاج احمد آقا و هم آقای #هاشمی بر آن نظر مُصّر بودند. من گفتم باید خدمت امام برویم و ببینیم ایشان چه میگویند.

خدمت امام رفتیم و من دیدم امام به همان نظری که بنده داشتم گرایش پیدا کردند. حاج احمد آقا فوری جلوِ همه‌ی ما با امام روبه‌رو کردند و گفتند: آقا! من صبح پیش شما آمدم، شما این‌گونه نگفتید؟ امام گفتند: بله؛ همین‌گونه است.

میخواهم این را عرض کنم که حرف‌های امام، مشورت‌های حاج احمد آقا نبود. امّا از حاج احمد آقا هم استفاده میکردند. ۷۴/۳/۱۱

۲۵ اسفند ۱۳۷۳: رحلت حاج سیداحمدآقای خمینی (رض)‌
#یادگار_امام #تاریخ_انقلاب‌
#احمد_خمینی #حاج_احمد_آقا"

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1364917

برچسب‌ها