کلاهبرداری کرونایی درفضای مجازی

رئیس پلیس فتای استان البرز، گفت: بسیاری از اپلیکیشن‌های تست کرونا جعلی بوده و حاوی بدافزار است بنابراین برای این موضوع تنها از سایت رسمی وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir استفاده کنید.

به گزارش خبرآنلاین استان البرز سرهنگ محمد اقبالی با بیان این که شهروندان مراقب ترفندهای کرونایی مجرمان سایبری باشند، گفت: ایمیل‌های ناشناس با موضوع کرونا و موارد مرتبط را باز نکنید.


رئیس پلیس فتای استان البرز افزود: بسیاری از اپلیکیشن‌های تست کرونا جعلی بوده و حاوی بدافزار است بنابراین برای این موضوع تنها از سایت رسمی وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir استفاده کنید.
وی در ادامه گفت: شهروندان مراقب خریدهای برخط مواد شوینده و ضد عفونی کننده از سایت‌های جعلی یاشند.
سرهنگ اقبالی با اشاره به این که شهروندان از منابع خبری نامعتبر و اعتماد به اخبار جعلی و شایعات پرهیز کنند، افزود: باید مراقب پیامک‌های دریافت کمک برای بیمارستان‌ها باشیم.
وی گفت: با توجه به شرایط کنونی شاهد انتشار برخی اخبار کذب و پخش کلیپ‌های غیرواقعی در خصوص شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی هستیم که علاوه بر افزایش اضطراب، آرامش روانی مردم را به مخاطره می‌اندازد.
رئیس پلیس فتای البرز افزود: کارشناسان پلیس فتا البرز همواره با رصد مستمر فضای مجازی با افراد متخلف (نشر اکاذیب ویروس کرونا)، برابر قانون برخورد خواهند کرد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1365275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =