مالیات و بیمه، یقه تولیدکنندگان را در دوران کرونا گرفته‌اند

ایرنا نوشت: نایب رییس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن یادآوری رکود عمیق در بازار طلا و جواهر، گفت: اکنون در این شرایط،هزینه‌های مالیاتی، بیمه و صورت‌حساب برق مصرفی تولیدکنندگان این صنعت بالاست و باعث فشار مضاعف به این صنعت شده است.

«مسعود یزدانی» روز دوشنبه با اشاره به بحران صنعت طلا به علت شیوع کرونا، افزود: مشکلات صنف و صنعت طلا و جواهر در شرایط فعلی بی سابقه و عمیق شده است.

وی شیوع بیماری اخیر را فشار مضاعفی بر صنعت طلا و جواهر کشور دانست و گفت: بازار طلا درماه های گذشته با نوسان شدیدی روبرو شد، بطوری که اونس جهانی طلا در روزهای گذشته با افت و خیز بیش از ۱۰۰ دلاری همراه شد و از طرفی نوسان بازار ارز، ثبات را از قیمت طلا و سکه ربود، همین امر باعث رکود شدید در بازار طلا شد.

نایب رییس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران اضافه کرد: گسترش بیماری کرونا در کشور و خالی شدن بازارها از مشتری، ضربه بیشتری بر پیکره صنف و صنعت طلا و جواهر کشور وارد کرد، بطوری که این سطح از رکود در تاریخ کشور بی سابقه است.

یزدانی مشکلات فعلی موجود در حوزه طلا و جواهر را با توجه به حساسیت های کاری این صنف بسیار بالاتر از اصناف دیگر برشمرد و افزود: اکنون یک گرم طلا حدود۶۰۰ هزار تومان قیمت دارد که باعث شده به دلیل رکود در این بازار، سرمایه های فعالان این صنعت، راکد نگه داشته شود.

نایب رییس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطر نشان کرد: به دلیل سهم طلا در این صنعت، خواب سرمایه برای یک فعال صنفی طلا و جواهر بسیار سنگین‌تر از اصناف دیگر است.    

یزدانی دولت و مسوولین را به حمایت از این صنف فراخواند و گفت: تقاضای ما از وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف این است که با حمایت های خود و تسهیل قوانین و مقررات به کمک اصناف این حوزه بشتابند تا تاثیر این رکود به حداقل برسد.

وی با اشاره به لزوم حمایت از تولیدکنندگان، خاطرنشان کرد: مشکل تولیدکنندگان که هر کدام به ده‌ها کارگر حقوق می دهند و منبع درآمد ده‌ها خانواده هستند، با گسترش بیماری اخیر و بی رونقی بازار، چند برابر شده است.

نایب رییس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: هزینه های مالیاتی، بیمه کارگران و صورتحساب برق مصرفی تولیدکنندگان بالا بوده و باعث صدمات شدیدی شده که از همه مسوولان درخواست حمایت و حل مشکلات بخش تولید در کشور را داریم.

یزدانی در ادامه مالکان املاک تجاری و پاساژها و مغازه ها را مخاطب قرارداد و گفت: از مالکان و صاحبان مستغلات به ویژه پاساژها و مجتمع های تجاری طلا و جواهر خواهشمندم به شرایط مستأجران در وضعیت فعلی توجه کرده و مشکلات آنها را در نظر بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: مالکان در صورت امکان یک یا دو ماه مراعات حال مستاجران را کنند تا شرایط به صورت عادی برگردد.

نایب رییس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: با در نظر گرفتن شرایط ویژه فعلی و در شرایطی که بهترین زمان کاری یک واحد تجاری در سال، یعنی شب عید، شاهد رکود شدید است، ملاحظه مستأجران را انجام داده و با رأفت شرایط مستاجران را در نظر بگیرند.

یزدانی با دعوت از همه اصناف و کسبه، به ویژه صنعت طلا و جواهر کشور به صبر و همدلی، گفت: با همکاری یکدیگر و درایت مسوولان از این برهه حساس کنونی عبور خواهیم کرد. به طور قطع، عمر روزهای سخت کوتاه است و روزهای خوب و سرشار از موفقیت در انتظار ایران سربلند خواهد بود.

بازار طلا همواره در هفته های پایانی اسفندماه و با نزدیک شدن به عید نوروز رونق می گرفت و شمار خریداران رو به افزایش می یافت، اما امسال شرایط تغییر یافته است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز پیش از این به ایرنا گفته بود: در روزهای اخیر به دلیل گسترش کرونا میزان مراجعه به بازارهای مختلف از جمله طلا کاهش زیادی یافته است.

به گفته «ابراهیم محمدولی»، بررسی‌ها نشان می‌دهد علاوه بر خرید حضوری، داد و ستد اینترنتی طلا نیز کاهش زیادی یافته است.

بازار طلا و سکه در روزهای اخیر نوسان های شدیدی را تجربه کرده که البته روند آن صعودی بوده است. سکه در روزهای اخیر بین کانال‌های پنج و ۶ میلیون تومان در رفت و آمد است به طوری که هنوز نتوانسته خود را در یکی از این دامنه های قیمتی تثبیت کند.

صنعت طلا در سال های اخیر با رکود مواجه شده بود، اما از اواسط فصل پاییز امسال، شرایط، اندکی بهبود یافت و نشانه های پایان رکود بازار طلا آشکار شد و حجم خرید و فروش در این بازار رو به افزایش گذاشت، اما کرونا به این رونق کوتاه‌مدت پایان داد و از اواسط بهمن‌ماه، به تدریج، رکود به این بازار بازگشت و حتی شدیدتر از قبل شد.

223231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1365410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =