در شرایط شیوع کرونا مردم از خرید آجیل خودداری کنند

رئیس گروه بهداشت سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به شیوع بیماری کرونا در آستانه عید نوروز تاکید کرد: توصیه می‌شود در این شرایط شیوع بیماری کرونا مردم آجیل نخرند مخصوصا آن‌هایی که فاقد بسته‌بندی مناسب هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، بهمن بنایی افزود: درست است که دمای بالای ۶۰ درجه سانتی‌گراد دمای پاستوریزاسیون است و میکروب‌ها را از بین می‌برد اما برخی آجیل‌ها در این دما از بین می‌روند همچنین مطلب علمی ثابت شده و تضمینی وجود ندارد که حرارت بتواند ویروس کرونا را نابود کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در کل توصیه می‌‎شود که در بحث خرید آجیل موارد بهداشتی لازم رعایت شود و این اقلام از مراکزی خریداری شوند که موازین بهداشتی را رعایت می‌کنند.
رئیس گروه بهداشت سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: معمولا آجیل به‌صورت فله‌ای و البته روباز عرضه می‌شود که زمینه آلودگی را در این محصولات بالا می‌برد.
بنایی عنوان کرد: نباید از آجیل‌های مخلوط استفاده شود چراکه معمولا کهنه و کپک زده هستند و با بو دادن و مخلوط کردن آن‌ها سعی در پوشاندن این موضوع دارند لذا آجیل باید جدا خریداری شود و بعدا مخلوط شوند.
وی خاطرنشان کرد: بعضا دیده شده در برخی آجیل‌ها از رنگ‌های مصنوعی استفاده می‌شود که زمینه آلودگی بسیاری را ایجاد می‌کند

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1366048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =