استاندار ایلام: مهار کرونا به همکاری بیشتر و جدی تر مردم نیاز دارد

ایرنا نوشت : استاندار ایلام گفت: مردم در مبحث پیشگیری از بیماری کرونا آنچنان که باید همکاری نمی کنند و همچنان بازارها و معابر مملو از جمعیت است در حالی که باید مردم با خود قرنطینگی در خانه ها بمانند و مهار کرونا نیاز به همکاری بیشتر و جدی تر مردم دارد.

قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونای استان ایلام اظهار داشت: اگر مردم ۲ هفته در منازل خود باشند یا ترددها را کاهش دهند می توان به ویروس کرونا در استان غلبه کرد و باتوجه به اینکه در آستانه عید و تعطیلات نوروزی قرار داریم باید مردم از مسافرت و پذیرفتن مسافر خودداری کنند.

وی با بیان اینکه روند شیوع بیماری در شهرستان ایلام سیر صعودی دارد، افزود: هم اکنون شهرستان های مهران و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند و برنامه ریزی ها و اقدامات برای پیشگیری از تسریع شیوع ویروس در شهرستان ایوان موثر بوده است و مقرر شد ارتش شهرستان های ایوان، سیروان و چرداول را ضدعفونی کند.

۵۰ هزار ایلامی در سامانه غربالگری کرونا ثبت نام کردند

سلیمانی دشتکی در مورد کنترل مبادی ورودی استان ایلام هم یادآور شد: تمامی مبادی ورودی استان باید با جدیت بیشتر به ریاست هلال احمر و همکاری دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی و با نظارت مستقیم فرمانداران با دستگاه تب سنجی کنترل شود و افراد مشکوک یا قرنطینه یا بازگشت داده شوند.

وی با اشاره به طراحی سامانه غربالگری دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، اضافه کرد: ️مردم استان در طرح غربالگری سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند که تاکنون ۵۰ هزار نفر از مردم در این سامانه ثبت نام کرده اند و باید همه مردم با توجه به حساسیت موضوع و پیشگیری از مراجعه حضوری مردم در این سامانه ثبت نام کنند.

اختصاص ۱۰ میلیارد ریال برای پرداخت معوقات نیروهای درمانی

وی گفت: همه دستگاه ها ملزم به همکاری با دانشگاه علوم پزشکی هستند و با هر دستگاهی که امتناع کند برخورد می شود و باید از ظرفیت بسیج نیز استفاده شود و همچنین با رایزنی های انجام گرفته ۱۰ میلیارد ریال برای پرداخت بخشی از معوقات نیروهای درمانی از وزارت بهداشت گرفته شد و سعی بر افزایش این پرداختی ها است.

استاندار ایلام اظهار داشت: مردم نیز باید نکات بهداشتی و پیشگیرانه را رعایت کنند و یکی از موارد مهم عدم کتمان بیماری است و هر فردی که عامدانه بیماری خود را با توجه به مسری بودن آن کتمان کند بر اساس مصوبه قوه قضاییه مجرم شناخته می شود.

بر اساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در استان فوت کردند که با احتساب موارد قبلی، تعداد بیماران فوتی مبتلا به کرونا در استان به هشت نفر افزایش یافته است.

به گفته دکتر محمد کریمیان، مجموع افراد مبتلا به ویروس کرونا در استان ایلام با ثبت هفت مورد جدید به ۱۱۰ نفر رسید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1366230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =