راه اندازی سامانه اینترنتی درخواست بیمه بیکاری

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری به منظور ثبت‌نام اینترنتی متقاضیان دریافت بیمه بیکاری راه اندازی شده است.

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، «علی آشتاب» افزود:  به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، جلوگیری از مراجعه حضوری متقاضیان بیمه بیکاری به اداره‌ها و مراکز کاریابی‌ها و رعایت سلامت متقاضیان سامانه برخط ثبت درخواست بیمه بیکاری این استان راه‌اندازی شد.

وی اظهار کرد: متقاضیان بیمه بیکاری می‌توانند با مراجعه به سامانه bimebikari.mcls.gov.ir درخواست خود را ثبت کرده و به صورت الکترونیکی آن را پیگیری کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان  گفت: روزآمدی، سرعت بخشیدن در بررسی درخواست‌ها، کاهش هزینه‌های اقتصادی، دسترسی آسان‌تر متقاضیان به اطلاعات پرونده، امکان دریافت کد رهگیری درخواست، ارسال پیامک اطلاع رسانی به متقاضی و اطلاع رسانی نحوه ادامه فرآیند از طریق سامانه از جمله ویژگی‌های این سامانه است.

آشتاب، بیان کرد: توصیه‌های عمومی برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا در واحدهای کارگری به مدیران و کارفرمایان استان ارسال شده است و بر تأمین وسایل حفاظت فردی از قبیل دستکش، ماسک و مواد ضد عفونی کننده مورد نیاز کارگران و همچنین ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به کارفرمایان تاکید شده است.

وی، گفت: در حال حاضر ۳ هزار نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری در استان لرستان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1366398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =