به تهیه‌کنندگی علی سرتیپی/علی سرابی «خون‌خورده» را سریال می‌کند

علی سرابی رمانِ مهدی یزدانی‌خرم را به تهیه‌کنندگی علی سرتیپی تبدیل به سریال نمایش خانگی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رمانِ «خون‌خورده» نوشته‌ مهدی یزدانی‌خُرّم تبدیل به سریالِ نمایش خانگی می‌شود.

«خون‌خورده» چهارمین رمانِ مهدی یزدانی‌خُرّم که در اسفند سالِ۱۳۹۷ منتشر شد به کارگردانی علی سرابی تبدیل به سریال نمایش خانگی می‌شود. تهیه‌کنندگی این پروژه را علی سرتیپی تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار شناخته‌شده‌ سینمای ایران بر عهده خواهد داشت. حقِ ساختِ این رمان از نشرِ چشمه خریداری شده و نوشتنِ فیلمنامه‌ آن به دست تیمی به سرپرستی یزدانی‌خُرّم از هفته‌ آینده آغاز خواهدشد. بنابر توضیحِ تهیه‌کننده، کارِ تولیدِ اثر نیز از نیمه‌ سالِ ۱۳۹۹ آغاز می‌شود. علی سرابی کارگردان و بازیگرِ نام‌آشنای تئاترِ ایران در سال‌های گذشته، در اولین تجربه‌ تصویری‌اش این پروژه‌ی بزرگ را کارگردانی خواهد کرد. 

رمان «خون‌خورده» طیِ یک سال از گذشتنِ انتشارش یازده بار تجدیدچاپ شده و بازتاب‌های فراوانی را میانِ مخاطبانِ ادبیاتِ فارسی داشته است. طبقِ اعلامِ او و کارگردان بعدِ تعطیلات، تیمِ نویسندگان و جزییاتِ اولیه‌ کار اعلام خواهدشد.

در سال‌های اخیر رابطه‌ ادبیات با سینمای ایران در پایین‌ترین حدِ ممکن بوده و به‌ندرت اقتباسی از آثارِ این ادبیات انجام شده است. در حوزه‌ سریال‌سازی رمانی که توانست اقتباس شود و توفیقِ فراوانی پیدا کند «دایی جان ناپلئون» اثر ایرج پزشکزاد بود به کارگردانی ناصر تقوایی و «قصه‌های مجید» نوشته‌ هوشنگ مرادی کرمانی به کارگردانی کیومرث پوراحمد.

سرتیپی با خرید حقِ ساختِ سریالِ خانگی این رمان قصد دارد یکی از رمان‌های معاصرِ ایران را در قالبِ پروژه‌ای بزرگ به دستِ مخاطبانِ سینما و سریال در ایران برساند. علی سرابی کارگردانِ این اثر در عین حال به عنوانِ کتابخوانِ نسخه‌ صوتی این رمان نیز حضور داشته. نسخه ای که در روزهای آینده با موسیقی فردین خلعتبری منتشر می‌شود.

«خون‌خورده» قصه‌ پنج برادر است در سال‌های دهه‌ شصتِ ایران. از تهران تا اصفهان، از بیروت تا آبادان و از مشهد تا کلیسایی کوچک در محله‌ نارمک که دو روح بر صلیبِ لق‌اش نشسته‌اند... قصه‌ «برادرانِ سوخته». برادرانی که گم شده‌اند.

اخبارِ تکمیلی این پروژه در آینده‌ نزدیک در اختیار خبرنگاران و خبرگزاری‌ها قرار خواهد گرفت.

۲۵۸۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1366545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =