مردم به سامانه سلامت مراجعه کنند

سامانه سلامت برای غربالگری و خودمراقبتی افراد در منزل و ارجاع به نزدیک ترین مراکز خدمات جامع سلامت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ دکتر علیرضا مهرعلیان، رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین با اشاره به راه اندازی سامانه www.salamat.gov.ir در راستای "پویش ملی مبارزه با کرونا" گفت: از عموم مردم برای پیوستن به این پویش درخواست داریم و از آنان می خواهیم که با مراجعه به این سامانه، یاریگر بخش بهداشت و درمان شوند.
به گفته مسئول سلامت شهرستان قزوین، این سامانه به منظور غربالگری و خودمراقبتی افراد در منزل و ارجاع به نزدیک ترین مراکز خدمات جامع سلامت، بر اساس سطح پوشش و پیگیری بیماران غربال شده، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: در زمینه پویش فشار خون و گزارش خودارزیابی، از استان‌های موفق کشور بوده ایم و اکنون نیز از طریق سامانه اعلام شده که مردم می‌توانند شرح حال خود را گزارش کنند تا بتوان با غربالگری، بیماران مبتلا به ویروس کرونا را شناسایی کرد.
دکتر مهرعلیان، هدف پویش ملی بسیج همگانی مقابله با ویروس کرونا را ارتقای دانش، نگرش و مهارت آحاد مختلف جامعه از جمله خانواده ها و افراد شاغل در واحدهای مختلف صنفی و اماکن، غربالگری بیماران، اجرای بهینه مراقبت در منزل، پیگیری موارد مشکوک و ترخیص شده، آموزش و حساسیت زایی و خودمراقبتی در مورد این بیماری، دانست و گفت: در این پویش، مراکز بهداشت، با افرادی که در این مراکز پرونده سلامت دارند، تماس می گیرند و ضمن رصد وضعیت سلامتی آنان، آموزش‌های لازم را ارایه می‌دهند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1366561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =