۰ نفر
۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴
پوتین : سزار روسیه نیستم

ایرنا نوشت: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در مصاحبه‌ای که روز پنجشنبه منتشر شد، پس از تصویب اصلاحات قانون اساسی که به وی اجازه می‌دهد اقامت خود را در کاخ کرملین تا سال 2036 میلادی تمدید کند، تأکید کرد که او «سزار روسیه» نیست.

پوتین درمصاحبه با خبرگزاری تاس گفت که در ماه فوریه به عنوان بخشی از بیستمین سالگرد تصدی قدرت در پاسخ به عنوان تزار که گاهی اوقات به او اعطا می شود ، تاکید کردم که " این هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد".

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی با بیان اینکه« من هر روز کار می کنم و قضاوت نمی کنم» گفت: اما سزار کسی است که می نشیند و از بالا به شما نگاه می کند ومی گوید که " من فرمان می دهم و آنها اجرا می کنند» اما در همان حال و زمان کلاه را امتحان و خودش را در آینه نگاه می کند".

رییس جمهوری روسیه در پاسخ به این سوال که آیا از قبل نیتی برای ماندن در قدرت بعداز پایان دوران ریاست جمهوری در سال 2024 داشته است و یا نه؟ ، اظهار داشت: روس ها در این خصوص تصمیم گیری می کنند.

پوتین اضافه کرد: مهم ترین و اصلی ترین موضوع ، اعتماد و موضع اکثریت شهروندان روسیه است.

« الکسی نافالنی» مخالف اصلی پوتین بلافاصله در صفحه خود در توئیتر به اظهارات پوتین واکنش نشان داد و نوشت: سزار ، او می گوید که سزار نیست.

پوتین اصلاحات قانون اساسی را در ماه ژانویه گذشته پیشنهاد کرد و اما در آخرین لحظه در ماه مارس به طور ناگهانی بندی به اصلاحیه اضافه شد که  به طور خاص به او این حق را می دهد پس از پایان دوره فعلی ریاست جمهوری در سال 2024 ، دو دوره اضافی دیگر هم دراین سمت خود باقی بماند.

تعدیل قانون اساسی روسیه به پوتین اجازه می دهد دوره های ریاست جمهوری را ادامه دهد در حالی که براساس قانون اساسی کنونی یک نفر نمی تواند بیش از دو دوره متوالی رئیس جمهوری باشد.

انتظار می رود تعدیل قانون اساسی روسیه که مخالفان آن را محکوم کرده اند به طور نهایی در 22 ماه آوریل آینده به تصویب مردم از طریق همه پرسی برسد.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1367036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =