پیشنهادات اهالی سیاست برای تحقق «جهش تولید» در سال ۹۹ /فرش قرمز جلوی پای سرمایه‌گذاران پهن کنیم /فرصت اقتصادی نهفته در کشورهای منطقه

تسنیم نوشت: عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: حدود ۸۰ درصد اقتصاد ایران در ظرفیت‌های داخلی کشور تعریف می‌شود و اگر این ۸۰ درصد جنبش تولیدی لازم را پیدا کند، اوضاع و احوال اقتصادی کشور بسیار بهبود پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نام‌گذاری سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال "جهش تولید"، اظهار داشت: سال ۹۸ که سال رونق تولید نام‌گذاری شد نسبتاً آثار بابرکتی داشت. یکی از آثار مبارک آن این بود که بخشی از تولیدکنندگان ما به این نتیجه رسیدند که نمی‌توان به این چشم داشت که اروپایی‌ها ممکن است از طریق برجام یا غیر برجام، سرمایه‌گذاری کنند و از طریق سرمایه‌گذاری خارجی تولید کشور ما جان بگیرد. 

وی ادامه داد: تولیدکنندگان دست روی زانوی خود گذاشتند و جنبش، حرکت و جوششی داخلی را آغاز کردند. خصوصا این مسئله در بخش تولید پوشاک و لوازم خانگی و قطعات خودرویی و غیرخودرویی اتفاق افتاد و نتیجه آن این شد که مقداری رونق پدید آمد. علاوه بر این قوه قضاییه نیز حرکتی را برای کارخانجاتی که دچار مشکل شده بودند آغاز کرد و موانعی را که برای تولید در آنجا وجود داشت و از آثار و مشکلات قضایی‌شان را برطرف کرد و آنها هم به جمع تولیدکنندگان افزوده شدند.

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه بخشی از کارخانجات تعطیل شده بر اثر اقدام قوه قضاییه به تولید پرداختند، گفت: این قدم‌های مبارکی که رخ داده حکایت از این می‌کند که سرآغازی است برای اینکه سال ۱۳۹۹ بتواند سال جهش تولید شود. از این‌جهت شعار سال را رهبر معظم انقلاب این عنوان قرار دادند و امیدواریم که دولت هم با توجه به اینکه مجلس جدید شروع به فعالیت می‌کند و ان‌شاءالله عزم نمایندگان منتخب این دوره این است که به شعارهای رهبر معظم انقلاب بها بدهند و فعالیت‌های خودشان را در این راستا تعریف کنند، این حرکت توسعه پیدا کند. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه ایران ظرفیت بسیارخوبی برای رونق تولید و رشد تولید دارد، خاطرنشان کرد:  حدود ۸۰ درصد اقتصاد ایران در ظرفیت‌های داخلی کشور تعریف می‌شود. اگر این هشتاد درصد جنبش تولیدی لازم را پیدا کند، یقینا اوضاع و احوال اقتصادی کشور بسیار بهبود پیدا می‌کند. این انتخاب، انتخاب خوبی است و موجب امید تولیدکنندگان می‌شود و باید مجلس، دولت و بنگاه‌ها این حرکت را توسعه بدهند و تحقق‌بخش رهنمود رهبر معظم انقلاب باشند. 

کشورهای منطقه یک فرصت اقتصادی برای کشور هستند

اسدالله عباسی با بیان اینکه شعار انتخاب‌شده توسط مقام معظم رهبری بسیار راهبردی است به فارس گفت: برای جهش و رونق تولید کارهایی در حال انجام شدن است که بسیار کند و عادی است لذا برای تحقق شعار سال یعنی جهش تولید باید به‌صورت عملیاتی، جهادی و انقلابی عمل کرد.

وی با تأکید بر لزوم توجه دولت به آمایش سرزمینی گفت: ما در هر نقطه از کشور دارای ظرفیت‌های خوب و استعدادهای درخشانی هستیم که باید مورد شناسایی و بررسی قرار گرفته و دولت از آن به بهترین نحو برای رسیدن و تحقق شعار سال استفاده کند.

عباسی یکی از راهکارهای تحقق شعار سال را توجه به همه آحاد مردم دانست و بیان کرد: اقدامات انجام شده پاسخگو نیازهای جامعه نیست به‌عنوان‌مثال دولت حقوق کارمندان را افزایش می‌دهد ولی هر روز سفره مردم و کارگران روزمزد در حال خالی شدن است به همین دلیل باید تمام آحاد مردم موردتوجه مسؤولان قرار گیرد و تنها راه آن توجه به محصولات کشاورزی، گردشگری و اقتصادی است.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی کشورهای منطقه را یک فرصت برای اقتصاد کشور برشمرد و افزود: منظور مقام معظم رهبری از جهش تولید یعنی عدم واردات محصولاتی که خودمان در کشور تولید می‌کنیم است زیرا با انجام این کار هم نیاز ۸۰ میلیونی کشور تأمین می‌شود و هم می‌توان با صادرات محصولات متنوع به کشورهای منطقه به اقتصاد کشور کمک کرد.

نماینده مردم شهرستان رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره برنامه‌های مجلس برای تحقق شعار سال افزود: مجلس دهم با نگاه ویژه به قوانین قطعاً طرح‌ها و لوایحی را در دو ماه آخر عمر خود برای تحقق شعار سال آماده کرده و بستر را برای مجلس یازدهم فراهم می‌کند.

برای جهش تولید باید از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کرد

محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام جهش تولید به تسنیم گفت: در مسیر تحقق این شعار باید از شرکت های بنیان در سال جاری حمایت بیشتری شود.

وی با تاکید اینکه دنیای امروز، دنیای علم و فناوری است، ادامه داد: حمایت از شرکت های دانش بنیان به ویژه اقتصاد مبتنی بر علم و فن آوری برای جهش تولید قطعا مفید خواهد بود.

نماینده کرمان در مجلس با بیان اینکه زمانی که از جهش تولید گفته می شود بدان معنی نیست که حتما باید یک کارخانه و یا شرکت تاسیس کنیم و به تولید بپردازیم بلکه می توان از طریق تولید ایده درشرکت ها دانش بنیان اشتغالزایی و درآمد داشته باشیم، افزود: در جهش تولید می توانیم محصولات فناورانه می توانیم داشته باشیم که این محصولات نیاز به کارخانه ندارند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه برای جهش تولید در مقابل پای سرمایه گذاران بایدفرش قرمز پهن کرد، اضافه کرد: باید موانع تولید را درکشور برداریم که سنگ اندازی ها از جلوی سرمایه گذاران برداشته شود تا آنها باخیال آسوده تر سرمایه خود را وارد چرخه تولید کنند.

زاهدی با تاکید براینکه یکی از راه های دیگر تحقق شعار سال مقابله با قاچاق کالا و ارز است، عنوان کرد: در این زمینه نیز باید دستگاه های اجرایی، قوه قضائیه و مجلس با هم فکری هم تدابیری را بیندیشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر شعار«جهش تولید» محور کار قوای سه گانه، بنگاه های اقتصادی و بخش های خصوصی قرار گیرد دستاوردهای بزرگی مانند ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان خواهد داشت.

«جهش تولید»محور کارقوای سه گانه باشد

مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در رابطه با نامگذاری سال ۹۹ به سال «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری به مهر گفت: به عقیده من شعار سال ۹۹، شعاری مناسب و مکملی بر شعار سال گذشته است. شعار «رونق تولید» سال ۹۸ علی رغم موانع تحریمی و موانع طبیعی که در داخل کشور وجود داشت، منشأ برخی تحرکات و تاملات مثبت اقتصادی و تولیدی در عرصه‌های مختلف شد که در برخی زمینه‌ها افتخار آمیز بود.

وی افزود: شعار «جهش تولید» می‌تواند مکمل شعار رونق تولید باشد و این حرکت ادامه پیدا کند تا اقتصاد ما، اقتصادی قوی‌تر و پر بازده تری باشد. به عقیده من اگر این شعار، محور کار قوای سه گانه در مجلس، دولت و قوه قضائیه به لحاظ پشتیبانی حقوقی قرار گیرد و محور کار بنگاه‌های اقتصادی، برنامه ریزان و فعالان بخش خصوصی و تعاونی‌ها باشد ان شاءالله می‌تواند دستاوردهای بزرگی را برای مردم و خصوصاً ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان عزیز به همراه داشته باشد.

«جهش تولید» رونق اقتصاد و ناکامی دشمنان را به همراه دارد

سردار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با آرزوی صحت و سلامت و طول عمر با عزت برای رهبر معظم انقلاب و مردم شریف ایران و با اشاره به پیام نوروزی رهبر انقلاب و نامگذاری سال ۱۳۹۹ به عنوان «جهش تولید» به مهر گفت: تولید معنا و مفهوم عمیقی دارد که تحقق اقتصاد مقاومتی و قطع وابستگی به دشمنان را به دنبال خواهد داشت. دشمنانی که با اعمال فشار حداکثری بر ملت ایران به دنبال اهداف پدیده خود هستند.

وی افزود: دشمنان به دنبال اعمال تحریم و فشار حداکثری بر ملت ایران اسلامی هستند و شعار «جهش تولید» که به خوبی و با بصیرت عمیق رهبر معظم انقلاب انتخاب شده است در صورت توجه مردم و مسئولان می‌تواند سد بزرگ و غیر قابل نفوذی در برابر زیاده خواهی‌های دشمنان باشد و ملت ایران را به اهداف والای خود نزدیک کند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جهش تولید را یکی از ملزومات محقق کننده اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: «جهش تولید» تحکیم بخش استقلال کشور است و می‌تواند با رونق که ایجاد می‌کند مشکلات بیکاری جوانان را حذف کرده و اشتغال و پویایی به همراه داشته باشد.

سردار شکارچی گفت: شعار سال جدید در راستای شعارهای سال‌های گذشته انتخاب شده و تکمیل کننده آنهاست. «جهش تولید» می‌تواند موجب رونق تولید و اقتصاد در سراسر کشور شود.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای فشار و تحریم حداکثری ایران گفت: دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال این هستند که با توجه به مشکلاتی که در دنیا به وجود آمده و با همکاری آنها فشار بیشتری را بر ملت ایران تحمیل کنند، اما «جهش تولید» به خوبی می‌تواند دشمنان انقلاب اسلامی را ناکام کند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در پایان تصریح کرد: رهبر انقلاب با توجه به جهت گیری و رویش‌های پیشروی کشور، شعار سال را انتخاب کردند و تاکنون به خوبی برای ما ثابت شده است که این جهت‌گیری‌ها بسیاری از توطئه دشمنان ایران اسلامی را به شکست کشانده است. «جهش تولید» به خوبی جمهوری اسلامی را در برابر توطئه‌های استکبار جهانی مصون ساخته و دشمنان را نا کام می‌کند.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1367225

برچسب‌ها