کریمی‌اصفهانی: زمان تنش‌ سیاسی نیست، در زمین آمریکا توپ نزنیم

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: آمریکا به این نتیجه رسیده است که تنها با دوئل اقتصادی و ایجاد نارضایتی اقتصادی بین مردم می تواند با ما مبارزه کند لذا مسئولان مراقب بوده و در میدان آمریکا توپ نزنند.

به گزارش خبرآنلاین، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹، با برگزیدن عنوان «جهش تولید» برای سال پیش رو، گریزی به شعار سال ۹۸ زدند و درباره تولید و وضعیت آن در کشور فرمودند: «در سال ۹۸ تولید تکان خورد، حرکت کرد و راه افتاد تا یک حدودی، لکن اثری در زندگی مردم از آن محسوس نشد. ما بایستی تولید را به جایی برسانیم که در زندگیِ مردم اثر بگذارد. البتّه مسائل اقتصادی کشور مسائل متعدّدی است -مسئله‌ی اصلاحات بانکی، اصلاحات گمرکی، اصلاحات مالیاتی، بهبود فضای کسب و کار و از این قبیل- لکن نقش تولید یک نقش یگانه و بی‌همتایی است.  ما هم ضمن اینکه میتوانیم با بازارهای خارجی ارتباط داشته باشیم، عمده‌ی بازار فروش ما داخل کشور است با این جمعیّت هشتاد میلیونی- اگر بشود تولید را ان‌شاء‌الله حرکت بدهیم و پیش ببریم، مشکلات اقتصادی قطعاً تمام خواهد شد و این تحریمهایی که کرده‌اند به نفعِ ما تمام خواهد شد.»

باید  به توانایی‌های خودمان تکیه کنیم

در همین راستا، احمد کریمی اصفهانی، عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری، در گفتگو با خبرآنلاین، درباره نامگذاری سال پیش رو تحت عنوان «جهش تولید» گفت: مخاطب مطلبی که مقام معظم رهبری بیان کردند؛ مردم، مجلس، جوانان و مسئولانی هستند و باید در مسیر تحقق این خواسته پیش رفت. از هیمن رو آنها که توانی برای انجام کار ندارند باید کار را به افرادی که دارای توانایی هستند، بسپارند. 

وی ادامه داد: رهبری از آنچه که انجام شده است، اعلام رضایت کردند اما در مسئله صنعت و تولید سهل انگاری نیز گاها شده است. ما همیشه معطوف به مشکلات ناشی تحریم ها بوده‌ایم در حالی که حضرت آقا نظرشان مبتنی بر آن است که باید به تحریم ها و خارجی‌ها بی اعتنا بوده و امیدمان را کاملا از آنان قطع کرده و توانایی های خودمان تکیه کنیم؛ تا هم کشور را ساخته و هم الگویی برای کشورهای جهان باشیم. 

در مقابل یک دنیای بی انصاف و خودسر قرار داریم

کریمی اصفهانی تاکید کرد: شاید یکی از امیدهای ما مجلس یازدهم است که خرداد ماه امسال روی کار خواهد آمد. جوانان نیز باید به این مسئله بسیار دقت کنند که مخاطب این پیام حضرت آقا هستند.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اگر مسئولی نمی تواند با این امکانات و داشته ها کاری انجام بدهند، بهتر است آن را رها کرده و به افرادی که توانایی دارد واگذار کنند. ما در مقابل یک دنیای بی انصاف و خودسری قرار گرفته ایم که هیچ اعتنایی به انسانیت ندارد.

گلایه از سکوت بین المللی در مقابل تحریم های آمریکا

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه به بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا نیز اشاره کرد و گفت: به خاطر این ویروس خطرناک، عذاب ها و  نگرانی هایی برای مردم به وجود آمده است، تحریم ها همچنان ادامه داشته و سازمان های جهانی با آن کاری ندارند. این درحالی است که سازمان ملل متحد و سازمان های حقوق بشری باید برای جلوگیری از این رویه ورود کنند اما این سازمان ها به فکر منفعت خودشان بوده و در برابر آمریکا که با یک ویروس بیولوژیکی جان مردم را به خطر انداخته، سکوت محض پیشه کردند. 

وی با تاکید براینکه باید تولید را به سمت حرکت های موفقیت آمیزتر سوق دهیم، گفت: دولت باید به امر تولید توجه بیشتری کند و مجلس نیز نظارتی داشته باشد. مثل هنگامی که بودجه را یک دوازدهم می کنیم، باید دو دوازدهم هم بر آن نظارت شود اما مجلس گاهی کار را رها کرده و نظارت را به سال آخر به تعویق می اندازد. 

تنش های سیاسی را کنار بگذاریم و اقتصاد را سیاسی نکنیم

کریمی اصفهانی افزود: در سال ۸۴، اصل ۴۴ قانون اساسی و در سال ۸۷، نحوه مکانیزم پیاده سازی آن را داشتیم که اجرا نشد. اگر امسال نیز آیین نامه های تنظیم شده درباره واگذاری بنگاه های دولتی به مردم صورت نگیرد، اعتماد مردم سلب خواهد شد. با فروختن چند بنگاه دولتی آنهم به شیوه ای نامناسب، یا فروش نادرستی که منجر به بازگشت آن بنگاه ها به دولت شده؛ اعتماد مردم به بخش خصوصی و واگذاری ها از بین رفته خواهد رفت.

کریمی اصفهانی با اشاره به تحریم ها و فشارهای حداکثری آمریکا بر روی مردم ایران، بیان کرد: برای پیشرفت کردن باید تنش سیاسی را کنار گذاشت، چون زمان این نوع تنش های سیاسی نیست. اگر در یک شرایط عادی برای مدیریت یک بنگاه اقتصادی چند مدیر انتخاب کنیم که بین آن ها اختلاف ایجاد شود، آنگاه دیگر بنگاه اقتصادی مفیدی نخواهیم داشت. بنابراین از سیاسی کردن اقتصاد باید پرهیز کنیم تا واجدین اقتصادی کار را پیش ببرند. 

مسئولان در میدان آمریکا توپ نزنند

وی در پایان تصریح کرد: آمریکا به این نتیجه رسیده است که تنها با دوئل اقتصادی و نارضایتی تراشیدن و ناراضی کردن مردم از شرایط اقتصادی می تواند با ما مبارزه کند. مسئولان نباید در میدان آمریکا توپ بزنند. مردم ایران عزیزترین و بهترین مردم جهان هستند که امیدواریم با کمک هم به جهش اقتصادی و تولید برسیم و در کنار آن از بحران کرونا نیز عبور کنیم.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1367860

برچسب‌ها