پاسخ قاطع روحانی به پیشنهاد کرونایی مقامات آمریکا / لیوان آب گل آلود شما را نمی‌خواهیم/کمک شما دروغ بزرگ تاریخ است

رییس جمهور به مردم اطمینان داد که همه ارکان نظام و مسوولان از دولت و سایر قوا و نیروهای مسلح اولین دغدغه خاطرشان سلامت آنها و تامین نیازمندی زندگی‌شان است.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در نخستین جلسه هیئت دولت در سال ۹۹ از رعایت نکات و دستور العمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا از سوی مردم و حتی آنها که به سفر رفته اند تشکر کرد.

در همین رابطه بیشتر بخوانید؛

روحانی:اکثر مردم به دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل کردند

رئیس دولت در بخشی از اظهاراتش در هیات دولت به پیشنهاد آمریکایی ها برای کمک به ایران در مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: کمک آمریکا به ایران در شرایط سختی کرونا از دروغ‌های بزرگ تاریخ است. ما لیوان آب گل آلود شما را نمی‌خواهیم. این مانند فردی است که آمده سرچشمه را گرفته و نمی گذارد کسی که به طرف آب زلال چشمه برود و آن را بسته است و یک لیوان آب گل آلود را گرفته و تعارف می‌کند و می گوید که من آمده ام کمک کنم و می دانم شما تشنه هستید.

وی افزود: آمریکا اگر می خواهد کمک کند چکمه خود را از مسیر راه بردارد واز مسیر راه فعالیت ملت ایران کنار برود، چشمه آب را بسته است؛ برای فروش نفت ایران و گردش بانکی ایران مشکل ایجاد کرده و هم برای دارو و برای غذا و مواد اولیه و هم  برای اشتغال مشکل ایجاد کرده است.

روحانی گفت: آنها که مسئول بزرگترین جنایات در این منطقه و ایران هستند و تروریست به معنای واقعی کلمه هستند، در این شرایط که افکار و زیربنای تفکر غلط و تروریستی آنهعا برای دنیا آشکارتر شده است می گویند ما حاضریم در کرونا کمک کنیم که مفهوم همان یک لیوان آب گل آلودی است تعارف می کنند، اما نمی گویند ما چشمه های اصلی را بر روی ملت ایران بسته است.

روز گذشته نیز رهبر انقلاب در سخنانی که مستقیما با مردم ایران داشتند پاسخ این پیشنهاد آمریکایی ها را دادند و تاکید کردند هیچ آدم عاقلی به کشوری که متهم تولید این ویروس است اعتماد نمی کند.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1368050

برچسب‌ها