هشدار سیل در ۷ استان؛ رودخانه‌ها طغیان می‌کنند

سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها طی امروز در ۷ استان و وقوع سیل، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر و اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز فعالیت سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور و دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس ادامه خواهد داشت. شدت بارش‌ها امروز برای استان‌ها مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی،‌ سمنان،‌ نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و شمال اصفهان خواهد بود.

بنابراین در این استان‌ها احتمال سیلاب،‌ بالا آمدن آب رودخانه‌ها،‌ طغیان رودخانه‌های فصلی،‌آبگرفتگی معابر شهری،‌اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی و لغزندگی جاده‌های کوهستانی و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف و کولاک وجود دارد.

سامانه بارشی با حرکت به سمت شرق ضمن تضعیف در سواحل دریای خزر، شمال شرق و بخش‌هایی از شرق کشور فعال خواهد بود. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی اواخر وقت چهارشنبه سامانه بارشی از شمال شرق کشور خارج خواهد شد و به جز ارتفاعات استان کرمان،‌شمال فارس و زاگرس مرکزی که بارش پراکنده دارند، در اکثر مناطق کشور اسمان صاف تا نیمه ابری پیش بینی می‌شود.

روز پنجشنبه در غرب کشور،‌دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی در استان‌های چهارمحال و بختیاری،‌ فارس،‌ غرب اصفهان و نیمه غربی استان کرمان بارش باران و برف خواهند داشت. روز جمعه برای بخش‌هایی از شمال غرب و زاگرس مرکزی و جنوبی و ارتفاعات کرمان بارش پراکنده پیش بینی شده است.

دمای هوا طی امروز و فردا در نیمه شرقی کشور بین ۴ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد، طی ۲ روز آینده خلیج‌فارس،‌تنگه هرمز و دوشنبه دریای عمان و دریای خزر مواج پیش بینی می شود.

۲۳۵۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1368158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =