نقوی: موفقیت‌های فولاد مبارکه یک باید خود ساخته است

معاون تکنولوژی و فناوری شرکت فولاد مبارکه پس از کسب جایزه جهانی MIKE گفت:فولاد مبارکه برای دستیابی به چنین موفقیتهایی هرگز خودش را در گرو مسیرهای مرتبط با دیگران قرار نداده این موضوع یک باید خود ساخته در فولاد مبارکه است.

به گزارش نبض بازار ، کسب جایزه ی جهانی MIKE توسط گروه فولاد مبارکه در شرایطی اتفاق افتاد که فولادیها در دوره ی  تحریمهای جدید ایالات متحده در لیست دوم قرار داشتند و شدیدترین چالشها را در این زمینه در سال ۹۸ تجربه کردند. تحریمهایی که گاهاً تولید را با خطر مواجه می کرد و شاید رفع نیاز بازارهای داخلی را با مشکل می توانست روبرو کند اما به همت فولادیها این اتفاق نیفتاد و به هرصورت ممکن فولاد مبارکه از این خوان عبور کرد و در نهایت سال ۹۸ را با خبر دریافت جایزه ی جهانی MIKE به پایان رساند.

مهندس نقوی معاون تکنولوژی و فناوری شرکت فولاد مبارکه در گفتگویی با خبرنگار پارلمانی نبض بازار دستیابی به این موفقیت را مرهون زحمت ۱۳ هزار پرسنل فولاد مبارکه و همه ی کسانی که از زمان شروع به کار فولاد مبارکه در این مجموعه زحمت کشیدند دانست. نقوی ادامه داد: جایزه ای که امسال به فولاد مبارکه به عنوان شرکت دانشی نوآور رسید در سالهای گذشته در رده های دیگر به فولاد مبارکه تعلق گرفته بود آن هم قبل از اینکه عنوان این جایزه تغییر کند. فولاد دو دوره ی دیگر هم موفق شده بود برخی از رتبه های مربوط به ارزیابی سازمانهای برتر را دریافت کند اما در سال ۲۰۱۹ به واسطه تلاش و کوشش نظام مندی که در فولاد مبارکه وجود دارد و ساختارها و منابع انسانی و ارتباطات مؤثری که در شرکت ما نهادینه شده و قابل استفاده است موفق شدیم در بین سازمانهای برتر قرار گرفته و صاحب لوگوی مجموعه  MIKE شویم.

نقوی گفت:ما باید ارزش آفرینی را از خود سازمان شروع کنیم یعنی سه محور دانش، نوآوری و سرمایه فکری سبب این امر خواهد شد. برای این موضوع سه مؤلفه ی اصلی احتیاج است:

۱.ساختار مناسب: که بستر شکل گیری فولاد بر همین اساس بود

۲.منابع انسانی: انتخاب درست افراد در مجموعه ی فولاد و فرآیند آموزش و ارتقای دانش آنها هرگز فراموش نشده است.

۳.شبکه ارتباطی: بستری که پرسنل بتوانند اظهار نظر کنند و حرفها و پیشنهاداتشان را بیان و تجاربشان را به اشتراک بگذارند و ما این موضوع را در کل مجموعه استفاده خواهیم کرد. نحوه ی کسب دانش و انتقال آن از محورهای مهمی است که هرگز در این واحد فراموش نخواهد شد.

نقوی در خصوص حمایتهای لازم اظهار کرد: اعتقادم بر این است که هر سازمانی خودش بهتر می تواند این شرایط را فراهم کند. زیرا دانش خلق ارزش افزوده خواهد کرد که بدون شک همه به سمت استفاده از دانش خواهند رفت. فولاد مبارکه برای دستیابی به چنین موفقیتهایی هرگز خودش را در گرو مسیرهای مرتبط با دیگزان قرار نداده این موضوع یک باید خود ساخته در فولاد مبارکه است. سازمانهای مختلف کشور فارغ از اینکه در چه حوزه ای فعالیت می کنند و مرتبط با کدام ارگانها هستند خواهند توانست با مروری بر تجارب پرسنل خود مطالب مهمی را کسب کنند و آن در فرآیند نوآوری و مدیریت قرار دهند.

نقوی در خصوص فولاد سال ۹۹ بیان کرد: با همه ی مشکلاتی که در سال جدید پیش بینی می شود و حتما برخی از آنها مسائل مهمی را رقم خواهند زد اما امیدواریم که با تکیه بر اراده ی همه ی افراد مشغول در فولاد مبارکه مسیر فعلی را ادامه دهیم و به موفقیتهای جدید برسیم.

وی در پایان این نکته را اضافه کرد که پروفسور لی مسئول و مدیر مؤسسه ی سازمانهای دانشی نوآور جهان طی نامه ای رسماً به ما ابلاغ کرد که با توجه به اینکه فولاد مبارکه در کنار  Cinopec چین،  Ernst & Young   انگلستان،  Tata chemicals   هند و  Cognizant  آمریکا جزو شرکتهای برتر دانشی قرار گرفته اجازه استفاده از لوگوی این سازمان را در تمام مکاتبات بین المللی خواهد داشت.

فولاد مبارکه

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1368184