۰ نفر
۹ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۰

دولت آمریکا به دنبال استعدادهای جوان کشور بر آمده تا بتواند امنیت مجازی را در این کشور عملا ارتقا دهد.

بهنوش خرم‌روز: دولت ایالات متحده آمریکا با آغاز برنامه استعدادیابی ملی در بین دانش‌آموزان دبیرستانی و دانشجویان، در جستجوی کسانی است که به کار در حوزه امنیت مجازی علاقه‌مندند. بر اساس اعلامیه مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی که هزینه‌های این برنامه را بر عهده گرفته، هدف از این کار،‌ یافتن ده‌هزارآمریکایی جوان است که محافظان مجازی و سلحشوران مجازی این کشور باشند.

آلن پالر، مدیر پژوهشی موسسه سانس (SANS) در گفتگو با سی‌نت می‌گوید: «افراد حاضر در دولت، بیشتر کسانی هستند که در مورد امنیت گزارش می‌نویسند یا برای آن سیاست‌گذاری می‌کنند؛ اما آنهایی که بتوانند این کار را به انجام برسانند ،معدودند و ما داریم کشته می‌شویم.»

نیاز به متخصصان امنیتی بیشتر،‌ پیش از این هم در دولت تصدیق شده بود. باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا در اردیبهشت ماه گفته بود که دولت ایالات متحده به اندازه‌ای که باید، برای پاسخ‌دهی به مشکلات ناشی از حمله‌های اینترنتی آماده نیست. هفته گذشته، مطالعه‌‌ای در مورد مشارکت در سرویس عمومی نشان داد که کمبود کارکنان امنیت مجازی فدرال و فقدان مدیریت، ‌امنیت ملی را تهدید می‌کند.

در این میان، دولت آمریکا همچنان هدف حمله‌های اینترنتی بوده است. آخرین رویداد گسترده و عمومی آن، حملاتی در تیرماه گذشته بود که وب‌سایت‌های دولتی و اقتصادی ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی را به طور موقت خراب کرد، حملاتی که به‌نظر می‌رسد از کره شمالی سازمان‌دهی شده باشد.

این گزینش که‌ رقابت مجازی ایالات متحده آمریکا نام گرفته، از سه بخش تشکیل شده است: رقابت دبیرستانی دفاع شبکه سایبرپاتریوت که توسط انجمن نیروی هوایی برگزار می‌شود، رقابت قانون دیجیتالی دی.سی.3 (DC3) که توسط مرکز دفاع در برابر جرم مجازی آمریکا برگزار می‌شود و نت‌وارز (NetWars)، رقابت مربوط به کشف و استخراج آسیب‌پذیری که توسط موسسه سانس برگزار می‌شود.

افرادی که دارای توانایی‌های موردنظر باشند، برای شرکت در اردوهای محلی دانشکده‌های منطقه‌ای که از سال آینده آغاز به کار خواهند کرد، ‌دعوت خواهند شد. افراد برتر به استخدام آژانس امنیت ملی،‌ اف.بی.آی، وزارت دفاع، US-CERT و وزارت انرژی آمریکا در خواهند آمد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 13689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =