عده‌ای از مردم هنوز کرونا را جدی نگرفته‌اند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: عده‌ای از مردم هنوز کرونا را جدی نگرفته‌اند و همین امر موجب شدت گرفتن سرعت شیوع این بیماری شده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل ازروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، عباسعلی درستی روز پنج‌شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: اگر همه در سطح ملی به وظیفه خود عمل نکنیم، خسارت جبران ناپذیری در انتظارمان است.

وی افزود: تعداد محدودی از مردم به هشدارها توجه نکرده و به دید و بازدید عید رفتند که این امر موجب شیوع بیماری و افزایش مبتلایان به کرونا شد.

درستی با تاکید بر اینکه به جز موارد ضروری به هیچ وجه مردم از منازل خود خارج نشوند، افزود: انتظار داریم همشهریان امسال روز طبیعت در منازل خود بمانند و هشدار می دهیم به خاطر سلامتی خود و سایر همشهریان بیرون نیایند چرا که این امر موجب شرعت انتشار ویروس و گسترش بیماری می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: اگر مردم به هشدارها توجه نکرده و ۱۳ فروردین بیرون بروند، کنترل بیماری از دست ما خارج شده و تجهیزات بیمارستانی و کادر درمانی جوابگو نخواهد بود و در آن صورت بسیار فاجعه آمیز خواهد بود و اگر تا کنون خدمات بیمارستانی با مشکل مواجه نشده به علت همکاری نسبی مردم است.  

درستی با بیان این که این بیماری هم اکنون در حال شعله‌ور شدن در استان است، افزود: ممکن است در روزهای آینده با عدم همکاری مردم شدت گسترش بیماری بیشتر از این هم بشود؛ ارگان های دولتی اگرچه مصمم هستند در خروجی شهرها جلوی مردم را بگیرند اما بهتر است مردم به صورت خودجوش در خانه بمانند تا به سلامت از این مرحله عبور کنیم.

آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی یک هزار و ۹۴ نفر و تعداد فوت شدگان ۱۰۵ نفر است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1369274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =