ایرلاین‌ها حمایت نشوند، اروپا نابود خواهد شد!

ایسنا نوشت: تازه‌ترین برآوردهای منتشره از سوی سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی یاتا حاکی است که دولت‌های اروپایی درصورت عدم حمایت و ارائه کمک‌های مالی به ایرلاین‌های این منطقه، ۳۷۸ میلیارد دلار از تولید ناخالص داخلی خود و ۵.۶ میلیون شغل را از دست خواهند داد.

براساس گزارش جدیدی که از سوی سازمان بینالمللی حمل و نقل هوایی یاتا (IATA) منتشر شده است، دولت کشورهای اتحادیه اروپا در صورتی که به منظور جلوگیری از ورشکستگی و فروپاشی شرکت‌های هواپیمایی اروپایی دست به ارائه کمک و تسهیلات مالی نزنند، بالغ بر ۳۷۸ میلیارد دلار از تولید ناخالص داخلی خود را از دست خواهند داد و ۵.۶ میلیون شغل مرتبط با صنعت هوانوردی و ایرلاینهای فعال در این منطقه نیز به تبع آن از بین خواهد رفت.

بر اساس گزارشی که در وب سایت simpleflying آمده است، پیش‌تر نیز شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا در آلمان اعلام کرده بود در صورتی که کمک و مساعده دولت ها در کار نباشد، صنعت هوانوردی و ایرلاین‌ها تحت تاثیر شروع گسترده ویروس کرونا و افت شدید تقاضای سفرهای هوایی نمیتواند دوام بیاورد و به حیات خود ادامه دهد و همچون شرکت هواپیمایی ‌FlyBe بریتانیا به مرحله فروپاشی خواهند رسید.

همزمان با شیوع گسترده و همه گیری ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان، بسیاری از ایرلاینها به منظور جلوگیری از انتشار بیشتر این ویروس و همچنین حفظ سلامت و بهداشت جامعه پروازهای خود به مناطق گسترده‌ای از جهان را که هم اکنون به شدت با کرونا درگیرند را تا اطلاع ثانوی لغو کرده و به حالت تعلیق درآورده اند.

همین لغو پروازها موجب شده که شرکت‌های هواپیمایی ضرر و زیانهای مالی گستردهای را متحمل شوند و آن دسته از ایرلاین‌هایی که پیش از این نیز از زیرساختهای قوی و مستحکمی برخوردار نبوده و با بحرانهای مالی دست و پنجه نرم می کردند، به شدت در معرض خطر فروپاشی و ورشکستگی کامل قرار بگیرند. از طرف دیگر بسیاری از خطوط هوایی پرتردد و درآمدزای ایرلاینهای فعال نیز به حالت غیرفعال تغییر حالت داده است.

بسیاری از هواپیماها نیز هم اکنون در فرودگاههای بزرگ و پرتردد جهان که در حال حاضر تحت تاثیر شیوع کرونا، بسته شدن مرزهای هوایی کشورهای مختلف و لغو پروازهای داخلی و خارجی به تعطیلی کشیده شده است  به مدت نامعلومی زمین گیر شدهاند.

۲۲۳۲۲۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1369643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =