رسالت نوشت:

سخنگوی شورای نگهبان گفت: یکی ازمعیارها و شروط جدید برای تعیین صلاحیت نامزدهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، عدم همراهی ونقش آفرینی کاندیداها در دوران فتنه است.

عباسعلی کدخدایی درگفتگوبا باشگاه خبرنگاران، 25 بهمن را پایان فتنه و یکدست شدن فضای سیاسی کشور دانست وگفت:حوادث 25 بهمن آمریکایی- اسرائیلی بودن فتنه88 را بر همگان آشکارساخت و تعدادی از نخبگان و چهره های سیاسی که سکوت کرده بودند اعلام موضع کردند وموجی ازوحدت و همگرایی در میان چهره ها جریان های سیاسی و مردم برای مقابله با فتنه گران و کوتاه کردن دست ایادی داخلی دشمنان نظام و انقلاب به وجود آمد.

وی با بیان اینکه فتنه گری در دوران پس از انتخابات سال 88 جزء معیارهای قانونی انتخابات برای تعیین صلاحیت نامزدهاست، افزود: افراد، گروه ها، احزاب و یا جریانات سیاسی که در فتنه 88 نقش آفرینی کردند و یا هرگونه ارتباطی با آن داشتند و از حمایت و همراهی خود با جریان نفاق دریغ نکردند نمی توانند در انتخابات فعالیت داشته باشند.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین حصرخانگی سران فتنه را کمترین مجازات برای آنان دانست و خاطرنشان کرد: سران فتنه دریک حصر بزرگتری قرار دارند که آن حصر افکار عمومی است و با توجه به اینکه دیگر هیچ جایگاه و اعتباری در جامعه و در میان مردم ندارند در یک حصر ابدی فرو رفته اند.

/111119

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 136991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =