تلفیق بازی‌ سنتی‌ ایرانی با تکنولوژی امروز

تسنیم نوشت: تهیه‌کننده "شهربازی" تلویزیون اعتقاد دارد که برنامه‌های تلویزیونی ظرفیت اشاعه و معرفی فرهنگ یک جامعه را دارند اما بستگی به گروه سازنده دارد که چطور بتواند برنامه‌ای را به سرمنزل مقصود برساند.

در گذشته که تکنولوژی به اندازه امروز پیشرفت نکرده بود و گوشی‌های هوشمند به بخش مهمی از زندگی مردم تبدیل نشده بودند، خانواده‌ها از فرصت در کنار هم بودن برای بازی‌های دسته‌جمعی استفاده می‌کردند. اسم فامیل از جمله این بازی‌های خاطره‌انگیز بود. گروه برنامه‌ساز «شهربازی» در اقدامی نوآورانه و برای اولین‌بار این بازی سنتی ایرانی را با تکنولوژی امروز تلفیق کردند؛ برنامه‌ای که به قولِ تهیه‌کننده قرار است فصل‌های متعدد دیگری داشته باشد.

سلیمانی تهیه‌کننده مسابقه می‌گوید، به‌طور کلی برنامه‌های تلویزیونی ظرفیت اشاعه و معرفی فرهنگ یک جامعه را دارند و بستگی به گروه سازنده دارد که چطور بتواند یک برنامه را به سر منزل مقصود برساند. از طرفی مسابقات تلویزیونی که طیف وسیع‌تری از مخاطبان را به خود جذب می‌کنند، می‌تواند به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم و بر بستر صحبت‌ها روی این موضوع هدف‌گذاری کرده و باعث اشاعه یک ظرفیت فرهنگی بشوند. در بخشی از آن مخاطب متوجه موضوع می‌شود و در مواردی هم بدون جلب توجه بیننده می‌توانند به این مهم دست یابند. «شهربازی» نیز در کنار بازی، هیجان و جایزه می‌تواند در اشاعه فرهنگ یک  جامعه اثرگذار باشد و این ظرفیتی که باید حفظ شود.

وحید رونقی یکی از مجریانی است که با شوخ‌طبعی‌ها و بده بستان‌های درستی که با امیر کاظمی دیگر مجری برنامه دارد به هیجان‌انگیزتر شدن برنامه کمک می‌کند؛ رونقی گوینده رادیو، صداپیشه و مجری باسابقه رسانه ملی است. از او درخصوص اجرای متفاوتش در برنامه "شهربازی" پرسیدیم.

* شما و امیر کاظمی در زمان کوتاهی که برنامه دارد چقدر هماهنگ شدید و این اجرای دونفره چگونه شکل گرفت؟

امیر کاظمی بسیار باهوش است و در کنار آن لحظه‌های ایجاد طنز و شوخی را به خوبی می‌شناسد که در بازیگری‌اش هم نمود داشت. قبل از برنامه در معاشرت‌هایی که باهم داریم تلاش می‌کنیم به هماهنگی برسیم و  توانی‌ها و روحیه طنزو بازیگویی که امیر کاظمی در اجرا دارد هم به این مسأله کمک می‌کند. زمانی هم که شرکت‌کننده‌ها به سوالات پاسخ می‌دهند شوخی‌هایی بین ما و راجع به مسائل مختلف شکل می‌گیرد که به اجرای بهتر برنامه کمک می‌کند. به طور کلی ذات برنامه هیجان است.

* «شهربازی»یک بازی سنتی ایرانی که برای نسل‌های گذشته خاطره‌ساز هست را با تکنولوژی امروز که نسل جدید درگیر آن هستند تلفیق کرده است این موضوع چه میزان در جذب مخاطب موثر و برای او هیجان‌انگیز است؟

این موضوع می‌تواند مخاطبی را که اهل اپلیکیشن هست به سمت تلویزیون جذب کند چراکه بخشی از اتفاقات در تلویزیون می‌افتد و بلعکس مخاطب تلویزیون را به سمت اپلیکیشن هدایت کند. به همین جهت سلیقه‌ها و علایق هر دو گروه را پوشش می‌دهد و در عین‌حال برای هر دو سرگرم کننده است.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1369924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =