پیام سردار جلالی و امیر حیدری به مناسبت روز پاسدار /حجت الاسلام سعیدی: سپاه ملجاء آزادی‌خواهان جهان است

ایسنا نوشت: رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با صدور پیامی فرارسیدن سالروز میلاد امام حسین (ع)و روز پاسدار را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

«سوم شعبان روز میلاد امام حسین (ع) و چه انتخاب خوبی است برای روز پاسدار. چون فرصتی است برای اندیشیدن به مفهوم پاسدار. امام حسین (ع) نماد دلاوری و پاکبازی است که در راه دفاع از حق و حقیقت از بذل جان که هیچ، از فدای خانواده نیز دریغ نکرد. امام حسین(ع) هم رزم‌آور و هم ایثارگر است و به راستی که این همان الگوی والای پاسداران انقلاب اسلامی است که تربیت شدگان نسل شهادت و مقاومتند. همانهایی که برای تناور شدن شجره طیبه نظام مقدس جمهوری اسلامی از جان گذشتند.

نمونه بارز آن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است که برای عزت ایران و حفظ ارزش‌های اسلام ناب محمدی، سر و تن را در راه میهن و اسلام نثار کردند.از همین روست که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نیرویی در تراز انقلاب اسلامی می‌دانند. نیرویی که از دل آرمان‌های انقلاب و امام(ره) پدید آمده و از مردم و برای مردم است.

ماهیت پاسدار از جنس ارزش‌های بلند انقلاب اسلامی است و همین امر سپاه را به بازوی پرتوان نظام اسلامی تبدیل کرده تا با گام‌هایی استوار در مقابله با توطئه دشمنان انقلاب از کیان این کشور و جان و ناموس ملت دفاع کند و در بزنگاه‌های تاریخ، در خط مقدم جبهه مقاومت و دفاع از حریم ولایت و پاسداری از ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی قرار گیرد. همین جانفشانی‌هاست که سبب شد امام راحل در وصف سپاه فرمودند « اگر سپاه نبود کشور هم نبود.»

به فرمایش مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز،  «اخلاص، اعتماد به خدا، و فهم «موقع» سه ویژگی امام حسین علیه السّلام است.» بدون شک اینها ویژگی یک پاسدار تراز انقلاب اسلامی هم هست و تبلور این خصوصیات در بدنه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که سبب کینه و عداوت کهنه استکبار جهانی و در صدر آن آمریکا و رژیم صهیونیستی، از آنان شده است. قراردادن نام مبارک و مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تحریم‌های ظالمانه دشمن حاکی از لیاقت و درایت پاسداران انقلاب اسلامی در مبارزه است و نشان می‌دهد که سپاه در مسیر درستی در حال حرکت است.

۸ توصیه کلیدی که مقام معظم رهبری سال گذشته به سپاه داشتند خط مشی کنش سپاه در عرصه جهانیست اما در عرصه داخلی هم سپاه ثابت کرده است که فرزند زمانه خویش است همانگونه که در بروز تهدیدات نوین مانند شیوع ویروس منحوس کرونا نشان داد در عرصه‌های جدید نیز با قوت و همت جدی‌تری وارد کار شده است و مطالبه به حق ملت ایران را پاسخ داده است.

ضمن گرامیداشت اعیاد بزرگ شعبانیه و تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و روز پاسدار به‌ تمامی دلیرمردان عرصه‌های جهاد، ایثار و شهادت، سلامتی و توفیقات روزافزون پاسداران انقلاب اسلامی را زیرسایه توجهات حضرت ولی‌ عصر(عج)، با پیروی از تدابیر رهبر فرزانه انقلاب، امام خامنه‌ای عزیز از خدای منان مسئلت دارم.»

فرمانده نیروی زمینی ارتش روز پاسدار را تبریک گفت

همچنین امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، با صدور پیامی به سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز پاسدار را تبریک گفت .

متن پیام امیر حیدری به شرح زیر است؛

«بسم الله الرحمن الرحیم

برادر گرامی سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی

فرمانده محترم کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران

سوم شعبان المعظم سالروز ولادت با سر سعادت سلاله پاک و مطهر نبی مکرم اسلام ، حضرت ابا عبدالله الحسین ع و روز پاسدار را به حضرتعالی و تمامی همرزمان عزیز در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و خانواده های محترم آنها تبریک عرض می نمایم.

روز پاسدار یاد آور ایثار ، مقاومت، عزم و اراده پرورش یافتگان مکتب و اندیشه عاشورایی امام حسین ع است ، پرچمدارانی که در تحقق اهداف بلند انقلاب شکوهمند اسلامی ایران گام بر می دارند.

اینجانب با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، به ویژه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و بزرگ داشت روز پاسدار ، توفیقات آن فرمانده ولایی را تحت فرماندهی ولی امر مسلمین جهان و فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای عزیز "حفظه الله تعالی" از درگاه ایزد منآن مسئلت می نمایم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

فرمانده نیروی زمینی ارتش

سرتیپ ستاد کیومرث حیدری»

سپاه سدی محکم در برابر دشمنان بشریت است

حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا هم در پیامی به مناسبت روز پاسدار، تاکید کرد: سپاه سرافراز در کنار سایر نیروهای مسلح با تبعیت کامل از فرامین و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) سدی محکم در برابر دشمنان بشریت و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و ملجاء و پناهگاهی امن برای مردم عزیز کشور و همه آزادی خواهان دنیا گردیده است.

متن این پیام به شرح زیر است:

«بسمه تعالی

سوم شعبان المعظم مصادف با میلاد اسوه آزادگی، ایثار و بندگی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که با ژرف اندیشی و تدبیر حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) بعنوان روز پاسدار نام گرفته است را به امت اسلام به ویژه سنگرنشینان انقلاب و خانواده معزز آنان تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

آنان که الگوهای فداکاری و ایثار بوده و با بصیرت مالک اشترگونه مصداق حریت سید و سالار شهیدان عالم هستند، در طول تاریخ با جوشش خون حضرت امام حسین(ع) همواره افراد بزرگی همانند شهیدان حاج قاسم سلیمانی و محسن حججی پای به عرصه وجود نهادند که با خلوص نیت به جهاد فی سبیل الله پرداختند به همین جهت هرچند با امکانات و تجهیزات دنیوی کم همواره در برابر استکبار جهانی و اهریمنان پیروز بوده اند.

بحمدالله اکنون سپاه سرافراز در کنار سایر نیروهای مسلح با تبعیت کامل از فرامین و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا مدظله العالی سدی محکم در برابر دشمنان بشریت و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و ملجاء و پناهگاهی امن برای مردم عزیز کشور و همه آزادی‌خواهان دنیا گردیده است.»

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1370017

برچسب‌ها