۱۴۰۰هکتار اراضی استان سمنان کپه کاری شدند

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان از اجرای طرح کپه کاری در یک هزار و ۴۰۷ هکتار اراضی منابع طبیعی استان خبر داد و گفت: این اقدام در راستای حفظ خاک صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان علی اصغر جلالی صبح شنبه در نشست معاونان منابع طبیعی استان سمنان به میزبانی سالن جلسات این اداره کل درباره اقدامات حوزه فنی اداره کل منابع طبیعی استان سمنان در سال ۹۸، توضیح داد: انجام عملیات کپه کاری یا همان اصلاح مراتع و گونه‌های گیاهی با توجه به اقلیم و شرایط جغرافیایی، به میزان یک هزار و ۴۰۷ هکتار اراضی منابع طبیعی استان در سال ۹۸ صورت گرفته است.

وی از اجرای عملیات اصلاح و احیا مراتع و منابع طبیعی در دو هزار و ۴۷۴ هکتار از مراتع استان سمنان خبر داد و افزود: منابع مالی این طرح‌ها از محل صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود.
توسعه ۱۶۸ هکتار جنگل کاری در استان سمنان
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان سمنان همچنین گفت: در سال گذشته و برای توزیع مناسب آب شرب دام در سطح مراتع ۶۶ دستگاه آبشخور فلزی و دو هزار متر لوله انتقال آب با ۴۱۰ میلیون ریال هزینه برای استفاده در مراتع، ایجاد و در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.
جلالی از انجام عملیات بذرپاشی در ۹۰۰ هکتار اراضی منابع طبیعی استان سمنان خبر داد و بیان کرد: تبدیل دیمزار در ۱۸ هکتار از اراضی کم بازده استان نیز در سال گذشته انجام‌شده است همچنین در سال ۹۸ شاهد انجام طرح حفاظت و قرق در دو هزار و ۳۵۶ هکتار و عملیات ذخیره نزولات آسمانی موسوم به کنتور فارو در ۱۰۰ هکتار اراضی منابع طبیعی استان بوده‌ایم.
وی با بیان اینکه مجموع اعتبارات در بخش مرتع منابع طبیعی استان سمنان ۱۳ میلیارد ریال است، بیان کرد: توسعه جنگل با نهال ۱۶۸ هکتار و بذرکاری با گونه بلوط ماکرانترا در سطح ۶۵ هکتار با اعتبار ۱۰ هزار میلیون ریال در سال ۹۸ انجام‌شده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1370057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =