شما نظر دهید/ ارزیابی شما از جهان پساکرونا چیست؟

با شدت گرفتن شیوع کرونا در جهان، رهبران در فکر پسا کرونا هستند تا حدی که شرایط قرنطینه را هم تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش خبرآنلاین، جهان پساکرونایی دغدغه افکار عمومی و رهبران جهان شده است. تا حدی که برخی از دولتمردان جهان از قرنطینه صرف نظر کرده و معتقدند که پس از پایان این ویروس مرگبار شاهد اتفاقاتی از قبیل آسیب های اجتماعی و اقتصادی و حتی سیاسی خواهیم شد و اتحادیه اروپا نیز برای آن روز بودجه مخصوصی در نظر گرفته است.
نظر شما چیست؟ جهان پساکرونایی را چه طور ارزیابی می کنید؟ آیا جهان متحد و به سوی صلح و دوستی می رود؟ یا جنگ منافع پیش می اید یا اتحادها گسسته می شود و جهان جدیدی شکل می گیرد؟

شما می توانید نظرات خود را در قالب کامنت انتهای همین خبر برای ما ارسال کنید.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1370395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 85
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    28 0
    فکر نکنم فرقی بین وضعیت ایران و امریکا ایجاد بشه
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      252 0
      اگر اگر مریضی تا آخر سال 2020 طول بکشه: بیشتر ایرلاین ها ورشکست شده اند، صنعت بیمه آسیب بزرگی دیده است و رو به نابودی است. ورزش های تجاری و محبوب مثل فوتبال و بسکتبال با بحران برگزاری و تامین دستمزد بازیکنان رو به رو میشوند. انشالله فضای بعد از کرونا فضای از بین رفتن فاصله بین ملت ها و دوستی تمام جهان به دور از ایده لوژی های قرون وسطی و ایده لوژی های نفرت انگیز تندروهای بی عقل باشد. خبرآنلاین هم نظرات اون پسره بیکار تنبل مفت خور (شمس. اسرائیلی) که صبح تا شب فقط اراجیف حسن عباسی و رایفی پور و کیهان رو اینجا مینویسه چاپ نکنه.
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      316 0
      16:4 واسه خودت و بی ادبی هات متأسفم،صفات خودت رو به دیگران چسبوندی
    • میثم IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      248 0
      این دولت روحانیم چه بازی با کلمات درست کرده ... پسا برجام... پسا کرونا... پسا روحانی مهم تره ...
    • شمس تبریزی IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      135 0
      خخخخخخخخخخخخخ. نوشته اون پسر بیکار مفت خور تنبل یعنی شمس اسراییلی که صبح تا شب نظرات کیهان و عباسی و ... را اینجا مینویسه خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ. معلومه که موشکهای نقطه زن حاج صمد بدجوری نشسته در دل عمال و ایادی آمریکا. خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ. خدایا شکرت. این دل شاد را در این نوروز کرونایی از ما نگیر خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      69 0
      همین کره جنوبی ای که ادعاش میشه الان بهترین کنترل کرونا رو انجام میده و بهترین چشم انداز پساکرونا رو داره، 24 سال پیش 6 تا از مایلی کهن خورد !
    • شمس تبریزی IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      0 0
      ممنون از خبرآنلاین به خاطر انعکاس نظرات بنده. اگر در گذشته، در حین بحث جسارتی کردم و یا به علت تالمات روحی کلمات نامناسبی را استفاده کردم خاضعانه عذرخواهی میکنم. از همگی حلالیت می طلبم و التماس دعا دارم. دوری از شما برایم سخت است اما سفر منطقه ای در پیش دارم که نمیتوانم مدتی در خدمت باشم. ان شاء الله اگر عمری بود پس از بازگشت از سفر باز هم خدمت می رسم. همه شما را به ایزد منان می سپارم. روز و روزگار خوش.
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    123 0
    فکر نکنم فرقی بین وضعیت ایران و امریکا ایجاد بشه
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    166 0
    فروپاشی اقتصاد
  • وطن IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    221 0
    انسانها حريص تر از اين حرفها هستند كه عبرت بگيرند
  • سیما IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    181 0
    جنگ جهانی سوم
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    17 0
    اتحادمیان کشورها
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    63 0
    حکومت ها از هم میپاچند و مردم علیه دولت ها شورش می کنند
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    163 0
    جنگ جهانی سوم احتمالش هست سر قحطی و اقتصاد
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    83 0
    صلح بر جهان حاکم میشود
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    369 0
    ظهور آقا امام زمان (عج)
    • FR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      313 0
      انشاالله ۱
    • سید هانی ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      6 0
      پاشنه ی آشیل این حس آخرالزمانی و ظهور اینجاست که شما در انتظار ظهور هستی و شخصی دروغین در سایه به دنیا معرفی میشه این فرو میتونه حامل راه درمان و کنترل بیماری کرونا هم باشه پس به نظر شخصی من خیلی روی ظهور امام زمان تکیه نکنید تا خدای نکرده در شناخت امام دچار اشتباه نشین
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      113 0
      انجام هزینه هایی که در مسیر حذف این مرض بیولوژیکی انجام میشود آینه آینده ماست . کیفیت مدیریت هوشیارانه و برنامه ریزی استفاده از توان و استعداهایمان برای دفع این ویروس نحس ابتکار عمل در شکل گیری آینده را به ما هدیه خواهد داد . پس در دام ابلیسی ترس و یاس نیفتیم و با توکل بر پروردگار متعال قدم هایمان را محکم برداریم . اگر اینگونه کنیم از منتظرین واقعی امام زمان سلام الله علیه خواهیم بود که خود ایشان هم از ما این طلب را دارند .
  • مینا IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    213 0
    روکود شدید اقتصاد در سطح جهان
  • امین میرزائی IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    150 0
    من فیلسوفم، پس جوابتان را فلسفی می دهم.در شش ماهه نخستِ سالِ گذشته 9300 ایرانی در تصادفاتِ جادّه ای جان داده اند . آمار سالیانه مرگ و میرِ جهانی در اثر مصرف سیگار 5 میلیون نفر است که از این تعداد 11 هزار نفر در ایران می میرند. بگذریم از آمار مبتلایان به سکته‌های قلبی و مغزی ، آب مروارید ، بیماری‌های لثه ، پوکی استخوان و سرطان‌های مختلف از معده و مثانه گرفته تا کلیه و ریه که همگی ناشی از مصرف سالانه 55 میلیارد نخ سیگار در ایرانند !
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      125 0
      وقتی معنی بیماری مسری و اپیدمی رو نمیتونی درک کنی وقتی نمیتونی بفهمی این بیماری جدیده و هنوز آثار مخربش بر روی بدن بهبود یافتگان مشخص نشده، یعنی تو فیلسوف نیستی تو یه بیسواد هستی که حتی کتاب علوم مدرسه رو هم نخوندی تا بفهمی بیماری چیه.
    • امین میرزائی IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      0 0
      دوست باسواد16:22تعریف معتاد و معلول چیست ؟! آیا نوشندگان چای و قهوه معتادند ؟! چه ملاکی بوده که تئوبرومینِ چای و کافئینِ قهوه را از مورفین تریاک و آمفتامین اکستازی جدا کرده ؟! مگر نه این که هروئین در اصل داروی سرفه بود و ال اس دی (یا همان شیشه) به عنوانِ دارو و ترکیباتِ ارگوت ساخته می شد؟!آیا منی که نزدیک بینم و عینکم را روی بینی ام گذاشته ام معلولم؟! یا باید سمعک داشته باشم تا تحت حمایتِ بهزیستی قرار بگیرم؟!آیا صِرفِ وجود ویروس در بدن به معنی ابتلاست یا تظاهرات بالینی بیماری هم شرط است ؟!
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      84 0
      اون مواردی که شما گفتید همه باعث رشد اقتصادی میشه حتی بیمارها و درمان انها اما این مورد اقتصاد رو هدف گرفته پس تفاوت زیادی داره.
    • امین میرزائی IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      0 0
      عزیز دلهایِ باسواد و مخالف فلسفه ! سلام . پزشکی جدید بر فیزیک کلاسیک(فیزیک نیوتونی) بنا گرفته و جی پی اس موبایل شما با تئوری نسبیت انیشتین راه افتاده . بنابه فیزیک جدید ، 95 درصد جهان از ماده و انرژی تاریک تشکیل شده و تنها 5 درصد آن را باریون (ماده معمولی) تشکیل داده. عزیز با سواد 16:22 لطف کنند و بفرمایند ویروس (موجودی که بنابه تئوریهای زیست شناسی نه مرده است و نه زنده ، مثل ویریون)، چگونه جهان ناپیدایِ 95 درصدی را به هم ریخته ؟!شما از جی پی اس موبایلتان کمک بگیرید. آنهایی هم که کود الاغ دود می دهند ، از فیزیک ارسطو کمک بگیرند. عصبانی هم نباشند.
  • آصفی IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    186 0
    به نظرم مصاحبه با آقای مسجد جامعی که امروز منتشر کردید درباره آخرالزمان بحث بسیار خوبی بود و تا حدودی درست تحلیل کرده اند.
  • ایراندوست IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    30 0
    اگرعاقل باشیم باید همه امکانات کشورها صرف زندگی خوب مردمانشون بشه واز دشمنی ها وکینه توزیها وآرزوی مرگ برادیگران وتوهین کردن به همدیگروشانه شاخ کشیدن ب ادیگران وایجادتشکیل چه میدونم امپراطوری واینطورمسایل فاصله بگیریم.قطعا نتیجه ای کهازتعامل بادیگران بدست میاددرجنگ وجدل بدست نمیاد.ولی بعیدمیدونم این اتفاق بیافته,جاه طلبی وخودرابخواب زدن چیزخطرناکیه.بشرامروزخودشوبخوابزده.
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      188 0
      اگر در دنیا کسی با ما دشمنی نکنه از ما شعار مرگ نخواهد شنید . بزرگترین اشتباه شکست خوردگان تاریخ جهان کسانی هستند که فکر کرده اند اگر سلاح هایشان را زمین بگذارند دشمنانشان کوتاه خواهد آمد و فضا فضای گل وبلبلی خواهد شد .... با تفکر گل وبلبلی در مقابل دشمنان غدار نمی توان نفس هم کشید .
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    21 0
    بیشترین تغییر روی کارکرد نهادهای دینی است حتما نسخه هایی از الگوی دینی منسوخ می شود و اوهام خرافات از ادیان زدوده شده و انسان ها واقع بین تر دنبال کارکرد واقع بینانه تر از دین هستند شاید نمادهای دینی تغییر کند احتمالا دین شخصی شده و بسته به برداشت انسان ها و محیط اجتماعی و تجربه و اعتقادات سرزمینی خود بخش هایی از دین را که کارکرد واقعی داشته بپذیرند و بخش های خرافه و دروغ و هذیان آن را حذف کنند احتمالا دین مساوی می شود با ایمان قلبی مطابق با پرستش خدا یعنی هستی لایزال
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      147 0
      دینی که بر اساس عدالت به معنی تام کلمه باشد همیشه تاریخ بر علیه بی عدالتی و ظلم شوریده و جوشیده است .اگر دین یک امر شخصی و بسته به محیط فردی باشد که چنین دینی اصلا وجود ندارد . یک سلیقه و برداشت است .
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    68 0
    دومین تغییر مربوط به اقتصاد است که حتما تعریف نیاز و تولید به سمت واقعی شدن می رود در این دنیا نیازهای واقعی انسان ها معلوم می شود و تولید به سمت تامین آن می رود احتمالا نوعی از توزیع قدرت شکل می گیرد که دیگر آن تمرکز قبلی را نداشته و توزیع ثروت و قدرت اقتصادی شکل می گیرد کسب و کار مجازی به سمت تسهیل مناسبات منابع تولید و توزیع می رود و دیگر از واسطه گری سود نمی برد اقتصاد می رود به سمت عقلانیت همراه با احتیاط و نسل جدیدی از مدیران با تدبیر و دانش نوین پدید می آید
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    64 0
    از نظر فرهنگی نمادهای جدیدی به عنوان فرهنگ و تمدن پدید می آید نمادهایی که به تسهیل همفهمی و هم افزایی و درک متقابل متمایل باشد چیزی که امروز روی پشت بام ها و تراس های مردم دنیا اتفاق می افتد شاید فرهنگ از نو نوشته شود و نماد گذشت فداکاری عشق متمایل به انسانیت و اخلاق باشد
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    119 0
    امیدواریم بینش مردم بیشتر بشه
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    19 0
    شعار مرگ مرگ رو کلا بذاریم کنار. باید با درایت و سیاست و هوش بالای ایرانی مان با دنیا تعامل داشت. ضمنا کشور عمان رو الگو قرار دهیم. این کشور تقریبا با کسی دشمنی ندارد و نقش میانجیگری و صلح طلبی با حفظ تمامیت ارضی اش بر همه آشکار است. وقتی عمان میتواند پس قطعا ما هم میتوانیم.
  • اراكي IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    33 0
    دين از سياست و اقتصاد جدا خواهد شد و منطق حاكم ميشود
  • احسان IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    190 0
    چند قطبی شدن جهان ، افول قدرت اقتصادی آمریکا و عوض شدن جایگاه آمریکا و چین ، نزدیک شدن به ظهور صاحب امر حضرت بقیه الله و انشالله تحقق خود ظهور
  • حسنعلی IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    137 0
    به نظرم از نگاه تئوریک و شواهد نظری دلیلی بر پایان تاریخ یا عصر آخرالزمانی نداریم ولی اگر بخواهیم کمی خود را ارام کنیم می توان ان را دال بر یکی از دلایل دوران مهدویت یعنی بروز دردهای فراگیر و مرض های لاعلاج بدانیم ولی در مجموع به نظرم جهان از نظر مناسبات بین الملل وارد دوره جدید خواهد شد.
  • رضا IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    253 0
    جهان در انتظار منجی (صاحب الزمان )
  • ایراندوست IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    20 0
    بایدبه این نتیجه برسیم که جهان امروز جهانیه که بایدباتعامل انسانها کنارهم زندگی کنندوجاه طلبی وقدرت طلبی,فکرساختن یه امپراطوری وهزینه کردن ازجیب ملت براهیچ رو ازسرمون بکنیم بیرون وبیجهت براخودمون ودیگران هزینه درست نکنیم.دوره دوره ی حرکت درمسیرعقلانییت هست ودوره انقلابیگری دهه ها هست که بسراومده.
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      142 0
      در یکصد سال اخیر تاریخ کشورمان تا حالا کسی در ایران از ساختن امپراطوری حرف نزده . غیر از اردوغان که اونهم رویای امپراطوری عثمانی ترکیه !!!!!!!!!!
  • مهدی IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    115 0
    این ویروس خیلی چیزها را تغییر داد یادم میاد پارسال تمامی جنگل ها ی شمال پراز زباله بود وبهتر از همه کشورهای که گاز گلخانه ای تولید میکردند تولیداتشان کم شد شما مطمئن باشید طبیعت از ما جلوتر هست و خواهی دید تجارت آزاد جهانی با چالش روبرو خواهد شد و کشورها ی بسیاری قطع ارتباط تجاری آنهار اخواهیم دید متاسفانه در سازمان ملل مطالعاتی در مورد ردپای محیطی شده است ولی متاسفانه این مطالعات هیچ موقع جدی گرفته نشد شما دوستان امیدوارم زنده باشید وببینید جهانی بهتر وزیباتر خدا به ما هدیه میدهد
  • قهرمان جهان آرا AE ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    107 0
    باتوجه به بودجه دوهزار میلیارد دلاری ترامپ برای مقابله با کرونا و رکود در تولید و نیز اثرات مخرب اقتصادی کرونا برامریکا ،احتمال جنگ قطعی است در دنیا نه حال صرفا با ایران . آمریکا برای جبران کسری بودجه خود نیاز مبرم به فروش تسلیحات دارد بنابراین در پی ایجاد یک جنگ تمام اعیار خواهد بود بدون تردید.و دراین موضوع ایران باید خیلی مراقب باشد و مهمتر اینکه روحانی نباید در مقابله جدی با کرونا کوتاهی را ادامه بدهد.برای مهار آن قوه قهریه ضروری است با افراد بی بندوبار وسرکش ‌
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    13 0
    احتمالا سیاست و بازی سیاسی رنگ. ببازد و سیاست ورزان قبول کنند که سیاست یعنی تدبیر مدن. احتمالا سیاست مداران بالاترین آسیب دیدگان این تغییر باشند و شاید دیگر نسخه های قدیمی کسب مشروعیت سیاسی به کمک مجالس و احزاب و کنگره ها و نشست ها و سازمان های جهانی و منطقه ای منسوخ شود و کسب قدرت سیاسی تنها در کسب بالاترین نقش آفرینی در دنیای روبه تغییر انسان باشد احتمالا پیر خردان سیاسی مات و مبهوت از تغییرات دست و پا زنان دنبال کسب وجهه و شأنیت باشند اما جایی در خرد جمعی نوین نخواهند داشت مگر این که درک کنند
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    11 0
    شاید در دنیای جدید کمترین کارکرد مال تجهیزات نظامی باشد احتمالا بشریت با درک درست فاصله بین مرگ و زندگی به زندگی رای دهد و جهانی نرم تر و انسانی تر بخواهد شاید ارتش ها دیگر به شکل کنونی نباشند و قدرت همیشه سخت افزارهای جنگی نباشد شاید با رنگ باختن شکل های قدرت و قدرتمندان کمترین هزینه مال ارتش ها و تجهیزات نظامی باشد
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    11 0
    احتمالا مرزهای فیزیکی از بین برود و مرزها بر اساس عقلانیت تدبیر و دانایی شکل بگیرد در این عرصه مفاهیم ذهنی فقط وقتی کارآمد هستند که بتواند دردی از دور های بشری را درمان کند چنانچه الان مهمترین کارکرد دانش پزشکی کشف داروی پزشکی ضد کرونا است احتمالا مهمترین دانش اقتصادی ساخت زندگی متناسب و متعادل زیست سعادتمند خواهد بود مهمترین
  • ناشناس IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    18 0
    یک اثر منفی کوتاه مدت بر روی اقتصاد و برگشتن اوضاع به حالت قبل. البته برای کشورهای توسعه یافته!!! اما برای ایران عقب رفت و دشواری اوضاع زندگی برای مردم عادی
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    82 0
    شاید من زنده نباشم ولی اگر این گونه شوک های جهانی ادامه پیدا کند حتما جهان بهتری شکل می گیرد
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    124 0
    به نظر من این ویروس امدتا به انسانها نشان بده که قدرت برتر نیستند و دست از نابودی زمین و طبیعت و موجودات دیگر زنده روی زمین بردارند این ویروس فقط به انسان اسیب می زنه پس یک حکمتی دران هست و شاید هم به بعضی دیکتا تورها جهان بگوید شما از یک موجود ی که حتی با چشم هم نمیشود دید ضعیف تر هستید و اینقدر به مردم ظلم نکنید
  • شمس تبریزی IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    92 0
    انشالله صلح در جهان میان تمام انسانها و ادیان و فرهنگها حاکم خواهد شد.
    • شمس تبریزی IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      0 0
      کی به تو اجازه داده که با اسم من نظر بدی؟؟؟
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      0 0
      حدس زدم به گروه خونت نمی خوره شمس تبریزی یه هم چی کامنت معقول و صلح دوستی
    • شمس تبریزی GB ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      0 0
      خدا یکی شمس تبریزی هم یکی!
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      0 0
      در جواب شمس تبریزی دوم یعنی محتوای حرف به این قشنگی رو ول کردی و چسبیدی به اسمی که استفاده کرده؟! اصلا خودت با اجازه کی اسم شاعر شمس تبریزی رو برای خودت انتخاب کردی؟! و اینکه من اگه جات بودم همچین کامنتی نمی دادم چون سمش تبریزی اول یه جمله قشنگی رو بیان کرد فارغ اینکه اسمش چی باشه! به خاطر همین چیزاس که یه شخص تقریبا منفوری هستی اینجا و اگه منفی ها بود متوجه میشدی که چقدر مخالف افکار مخرب تو هستند.
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    92 0
    به نظرم بقيه کشورها که کار خودشونو از سر ميگيرن و سه ماهه اقتصادشونو ترميم ميکنن ولي کشورهايي که دچار تحريم امريکاي ترامپيسم است فرقي به حالشون نميکنه چون يا به اين وضعيت عادت کردن و يه کمي راهي جهت فرار از وضعيت پيدا کردن ويا بايد کمه کم ده سال کار کنن تا خسارات وارده را ترميم کنن نه بهبود ببخشن و کشورهاي ضعيف تر و کوچيکتر درجا ميزنن
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    54 0
    اگر تا شش ماه اینده درمان قطعی کشف نشود دنیا از نظر اقتصادی ضربات سهمگین و از منظر فرهنگی تغییرات شگرفی ب خود خواهد دید
  • احمدی IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    14 0
    بزودی شعله این بیمار ی مشکوک وناخوانده ضعیف ومحو خواهد شد ونظم کنونی جهان کما فی السابق ادامه خواهد داشت فقط از لحاظ اقتصادی برای برخی کشورها مشکلاتی بوجود خواهد امد که زود گذر خواهد بود .
  • حامد IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    31 0
    بیماری های عصبی روحی و افسردگی و بیماری قلبی
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    82 0
    به کرونا ربطی نداره. وضعیت ارتباط دولتها و عدم رعایت قوانین بین الملل جهان را به سمتی کشانده که اصولاً منافع مردم در آن بلاموضوع شده. جهان باید تغییر اساسی کند. با سازوکارهای جنگ دوم جهانی نمی توان دنیای کنونی را چرخاند و توقع توسعه داشت.
  • شمس تبریزی IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    7 0
    به نظرم باید تا 15 ماه صبر کنید و بعد این سوال را بپرسید. الان نمیشه پاسخ داد. 15 ماه را از این جهت میگم که کشف واکسن این ویروس به اذعان مقامات بهداشت آمریکا در خوشبینانه ترین حالت 15 ماه طول میکشه . الان این 15 ماه مهمه که این ویروس چقدر تلفات میگیره و تا چه اندازه شیوع پیدا میکنه و اثراتش روی جوامع، در این 15 ماه به چه شکلی خواهد بود. این مقطع زمانی هست که مسیر اینده را تعیین میکنه
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    24 0
    به نظرمن هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد چون دنیا پر است از این مصابی که یک زمان امده ورفته وهیچ کس هم درس نگرفته فقط جای کسانی که رفتهاند در خانوادهایشان بسیار خالی خواهد بودمصائبی
  • علی IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    55 0
    در این 30 سال اخیر هر اتفاقی ولو در ابتدا ظاهرا ناخوشایند افتاده در اخر به نفع ایران تمام شده! شک نکنید کرونا هم همینطور خواهد بود. 11 سپتامبر لشکر کشی امریکا به افغانستان لشکرکشی امریکا به عراق جنگ یمن داعش تحریم بنزین تحریم نفت برجام و.....
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      0 0
      جالبه ! چه خوبه و چه خوش به حال ما هست که همه چی نهایتا به نفع ما هستش .خدا کنه همینطور باشه که شما می گید!
  • محمد آ IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    1 0
    قطعا اقتصاد و روابط جهانی دستخوش تغییرات و آسیب جدی میشه اما چیزی که مهمتره و کمتر بهش پرداخته میشه آسیبهای شخصی ایه که ما مردم میبینیم.مثل افسردگی،جنایت،...
  • مجلسی IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    0 0
    ابتدا اتحاد و در ادامه‌ بعد از خروج از خطر کرنا باز همان آش و‌همان کاسه
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    0 0
    برای ایران نفت ۱۷ دلاری تحریم رکود بیکاری فقط خدا رحم کنه عقلانیت آرزوست
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    0 0
    فعلا که انگار آمریکا داره برای جنگ آماده میشه
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    0 0
    ای حر فا چیه ظه----------ور
  • محمدرضا IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    1 0
    جهش اقتصادی ایران و تبدیل شدن به قدرت اول کهکشان.
  • زهرا IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 0
    الله اعلم
  • رضوانی RO ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 0
    این میکروب منحوس که به گفته دانشمندهای سراسردنیاتوسط شیطان اکبرآمریکای جنایتکارتولیدشده نشان بودکه این ببرپوشالی وتوخالی چقدرضعیف وشکننده است وتصاعدی شدن این بیماری درآمریکا نشان دادکه این ترامپ دیوانه قماربازچقدرمذبوحانه دست گذایی به طرف کره وجین درازکرده که بهش ماسک ودستگاه تنفس مصنوعی بهش بدن
  • شمس تبریزی IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    3 0
    صلح میان ایران و آمریکا
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 0
    در جهان بعد از کرونا سوژه جدیدی برای مقابله با ایران پیدا می کنند اما حالا به لطف کرونا سرگرمند و فرصت توطئه ندارند
  • یاس IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 0
    یعنی هنوزم یه عده هستن فک میکنن یکی قراره بیاد و نجاتشون بده :))
  • سجاد IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 0
    طبق براورد من حداقل ۹۰ روز دیگر کل دنیا مبتلا به کرونا شده و با رکود شدید رو برو میشوند. احتمال زیاد کشورهایی که وابسته به صادرات هستند به طور چشمگیری ضربه اقتصادی را تجربه میکنند و کشورهایی که دارای تولید داخلی هستند و قدرت صادرات داشتند کمتر متحمل زیان میشوند . این ویروس در بدو ورود جهت کنار زندن صادرات چین و شوک به بازار جهت جلوگیری از ورشکسته شدن بسیاری از تولید کنندگان بود . اما همانطور که تحریم جلو هواوی را نگرفت این ویروس هم نتیجه منفی داشت. متاسفانه راه حلهای کشورهای زینفع در دو دهه اخیر نتایج معکوس داشته ‌. کرونا در ایران جان حداقل ۸ ملیون نفر را خواهد گرفت و متاسفانه فشار سنگینی بر دولت و بیمه خواهد امد. چراکه این افراد بزرگسال هستند و فرزندان حقوق بگیر دولت میشوند. ایران از دید امریکا جهت فروپاشی نیاز به این چنین شوکی دارد . احتمالا ۸۰ روز دیگر راه حل مشکل کرونا پیدا خواهد شد . و مهم نیست ک این موضوع در کدام کشور باشد مهم این است که پس از پایان پلان فروپاشی کشورهای رغیب دوبار جایگزینی انتخاب شود جایگزینی که ناجی مردم لقب خواهد گرفت و راه قدرت ادامه پیدا میکند .
  • رها IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    2 0
    انسان و بشریت نمیدونم ولی کره زمین نفسی تازه کشیده و مکان بهتری برای نسل آینده خواهد شد و طبیعت کار خودشو همچون میلیاردها سال خواهد کرد و این مدعی اشرف مخلوقات باید بنشیند تماشاگر نتایج اعمال خرافه پرستی و زورگویی و ناعدالتی را خواهد دید امیدوارم نسلی بیایید که صلح و دوستی و امید و شادی و سلامتی به ارمغان بیاره ....
  • ح ر IR ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    4 0
    اميدوارم شمار گياهخواران بيشتر شود و حداقل در شكل بهره برداري انسان از طبيعت اندكي آينده نگري بيشتر لحاظ گردد.
  • IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    2 0
    انسان حریص تر باز با تمام توان به سوی نابودی می تازد
  • ناشناس IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 0
    به سمت گسستگی و شکل گیری جهان جدید بنطر من بیعید نیست المان قدرتمند ترین کشور جهان شناخته بشود
  • مهدی یزدان IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 0
    درسته در کوتاه مدت رشد اقتصادی رو کاهش میده، ولی مگه بخشهای بهداشت و درمان، فروش مجازی، مواد شستشو و ضدعفونی و... بخش اقتصادی نیستن؟! پس دنیا شاهد مدیران خوبی خواهد بود که بلدن در شرایط جدید هم رشد اقتصادی، توسعه و رفاه رو برای مردم کشورشون به ارمغان بیارن. توجه دولتها به خدمات بهداشتی درمانی، صندوق های بازنشستگی و بیمه ای و... بیشتر میشه. سوسیالیسم حتی در کشورهای به شدت لیبرال تقویت میشه. بعد مدتی هم واکسنش ساخته میشه و اون وقت میبینن وقتی کلی از بخشهای اقتصادی تعطیل بود و میشد رشد اقتصادی و رفاه رو حفظ کرد، پس حالا باید با سرعت بیشتری به سمت رفاه و توسعه حرکت کرد
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 0
    اثرات ویروس کوید 19روی فرهنگ، سیاست ، اقتصاد کتمان ناپذیره اما این اثرات چگونه خواهد بود یا به چه شکلی اثرگذار هست میشه به دو بخش خرد و کلان تقسیم کرد .توی بخش اول باید گفت این ویروس گپ ها یا فاصله هایی رو ایجاد کرده که در هر زمینه انسانی میشه اونو دید فاصله هایی که توی بلندمدت آثار مخربی روی عواطف انسانی میذاره به طور مثال انسان ها را به افکارهای پارانویدی یا به اصطلاح منفی گرایانه بطور اخص و افکار هایی خدا ناباور به طور اعم سوق میده . در زمینه های اقتصادی دنیا با رکودی عجیب و غیر باور روبه رو خواهد شد.رکود در تولید و همچنین سرمایه گذاری انکار ناپذیر خواهد بود البته بخش های خدماتی و کشاورزی رشدی خواهند داشت اما ناچیز.بزرگترین بازندگان این چرخه صنعت توریسم و شرکتهای هواپیمایی و بیمه ها هستند اما در بخش سیاست دولت ها به سمت بسته شدن با جوامع متقابل خود پیش خواهند رفت و ارتباطات بسته یا ایزوله ای را در پیش خواهند گرفت سیاست ها به صورت ناسیونالیستی و راست گرایانه خواهد بود و آزادی خواهان و لیبرالها در جوامع با مشکل مواجه خواهند شد بصورت کلی رفاه به سطح پایینی خواهد رسید.
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 0
    بحث های جدیدی در زمینه زنجیره های تامین و توزیع کالاهادر تولید و جوامع به وجود خواهد آمد مصرف واقعی تابعی از درآمد واقعی جوامع خواهد شد بطوری که جوامع با واقعیت های اقتصادی خود روبه رو خواهند شد اتحادیه ها وصنوف با چالش های جدی دست و پنجه نرم خواهند کرد. مستقل بودن اعضا باعث از هم پاچیدگی محض اتحادیه ها می شود . معلوم نخواهد بود اتحادیه اروپا و یا حتی ایالات متحده و یا کنوانسیون ها و یا معاهده ها و یا سازمان های مرتبط چقدر دوام خواهند آورد؟!انتخابات امریکا تحت تاثیر بحران کوید19 قرار خواهد گرفت و بر میزان رای دهندگان امریکایی و نحوه رای انها تاثیر خواهد گذاشت .سیاست های بانک مرکزی امریکا که کمک دو تریلیون دلاری که بخشی بعنوان وام به شرکت های بزرگ امریکایی می دهند مانع سقوط شرکت ها نخواهد شد در ضمن این عمل باعث افت شدید دلار خواهدشد.این سیاست پولی اشتباه به دلیل انتخابات روبه رو آمریکاست.زین پس سرمایه گذاران ترجیح می دهند سرمایه های خود را در نزدیکی خود سرمایه گذاری کنند.
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 0
    جابه جایی قدرت ها و اون کشوری که به واکسن دست پیدا کنه ابرقدرت جهان میشه چون اقتصادش منفجررررررر میشه اما ممکنه جنگی هم علیه کشورها به دلیل اینکه چه کسی واکسن ساخته در نبرده
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 0
    در منطقه خلیج فارس و کشورهای این حوزه با توجه به افت شدید قیمت نفت واقتصاد غالبا نفتی با ورشکستگی وحشتناکی در زمینه املاک و مستغلات و مشاغل وابسته آن روبه رو خواهیم بود،تنش ها و بحث هایی جدی در عربستان بر سر جانشینی پادشاه صورت میپذیرد. موازنه قدرت در سطح جهان شکل خواهد گرفت و قطب های جدیدی پیدا خواهد شد
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 0
    در پایان این ویروس به امریکا رسیده مخصوصا شهر نیویورک که به اعتقاد خیلیا پایتخت دنیا قلمداد میشه و به سرعت در حال پیشرفت هست !!
  • US ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    1 0
    از لحاظ اخلاقی: ترس از لحاظ اعتقادی: پوچی از لحاظ خانوادگی: سردی و جدایی از لحاظ اجتماعی: غریبه مسلکی از لحاظ سیاسی: تک محور جهانی از لحاظ فرهنگی: یاس از لحاظ اقتصادی : فقر شدید و ثروت شدید از لحاظ علمی: رکود این است جهان پساکرونا. اگر این نباشد جنگ و کشتار و نابودی