آمریکا در ادعایی واهی توپ را در زمین حزب الله عراق انداخت!

ایسنا نوشت: یکی از مسئولان آمریکایی مدعی شد شاخص ها حاکی از آن است که نیروهای حزب‌الله عراق برای حمله به نیروهای آمریکایی در عراق آماده می‌شوند و به همین منظور دولت ترامپ در حال بررسی گزینه‌ها در این خصوص است.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، مقامات آمریکایی می‌گویند که تقریبا روزانه گزارشاتی درباره حملات به تاسیسات دیپلماتیک یا نظامی مرتبط با آمریکا دریافت می‌کنند اما مسئله اینجاست که چطور می‌توان مانع این حملات بدون ایجاد خطرات بیشتر برای نیروهای آمریکایی شد. این مسئله همچنین تاکیدی است بر این که که چقدر نفوذ و امنیت آمریکا در عراق از بین رفته است.

همچنین این روزنامه نوشت که نیروهای مقاومت در عراق از قبل برای حمله به آمریکا جسورتر شده‌اند و حملات بیشتری را انجام داده و روز روشن حمله می‌کنند.

به گزارش الجزیره، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی اقدامات بیشتر برای رویارویی با این حملات بدون منجر شدن به اقدامات تلافی جویانه هزینه بر است.

دیوید شنکر، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک هفته گذشته به خبرنگاران گفته بود که آمریکا اقدامات لازم برای تلافی اقدامات خشونت آمیز گروه‌های مقاومت در عراق را اتخاذ خواهد کرد اما دولت واشنگتن همچنان درباره نحوه و زمان انجام این اقدامات تلافی جویانه دچار اختلاف و دو دستگی است.

یکی از مقامات دفاعی آمریکا گفت: پاسخ واشنگتن به حملات آتی احتمالا به اینکه نیروهای آمریکایی در جریان آنها زخمی یا کشته شوند و اندازه و ماهیت این حملات بستگی دارد. موضوع اساسی و مهم این است که خط قرمز آمریکا کجاست.

به گفته مقامات در حال حاضر نیرو و تجهیزات دفاع هوایی آمریکایی بیشتری در عراق مستقر شده است. انتظار می‌رود که طی یک یا دو هفته آتی تجهیزات دفاع هوایی جدید آمریکا از جمله سپرهای دفاع موشکی پاتریوت در عراق مستقر شوند.

پیش از این هم روزنامه آمریکایی "نیویورک‌تایمز"، از برنامه ایالات متحده برای تشدید نبرد نظامی علیه گروه‌های مقاومت خبر داد.

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1370462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    20 0
    با داعش خود ساخته هم نتوانستید عراق را از پای درآورید. بعد از این هم نمی توانید. با این مزخرف گویی ها زور الکی می زنید
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      0 0
      آمریکا باتمام مزدورانش نمیتواند هیچ غلطی انجام دهد حزب‌الله باید مواظب عمال داخلی کثیف ستون پنجم باشه
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    0 0
    نمیدونم چرا همیشه آمریکا میخواد به جایی یا گروهی حمله کنه گزارش میدن بیرون که همون جا دقیقا قبلش میخواسته به آمریکا حمله کنه!دیگه واقعا آمریکا با اون درک رسانه ایی و هالیووداش در این حد نباید مخاطبینش رو فوق گوش دراز فرض کنه!!
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 0
    آمریکا راین اوضاع کرونایی بازهم کارخودش رامی کند عجب نفهمی این آمریکای سرکش افسارگسیخته !؟!
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 0
    امروزتنها راه شکست امریکااین است که بازیر نظرگرفتن نقشه های شومش به وسیله همان جنگ سایبری از نقشه های شومش باخبرشدوانها راخنثی کرد ودرمقابل به خیرخواهان کمک کرد وتامی توانندنقشه ها ی امریکاوهم پیمانانش رابه وسیله فضاهای مجازی سایبری یعنی بر مکالمات و پیام هایش تسلط پیداکردوازکارهایش باخبرشدکه اگربخواهدکج روی بکندمجازات وسرکوبش کرد