شرایط قابل‌قبول گیلان در کنترل کرونا؛ تولید اقلام بهداشتی موردنیاز مردم افزایش یافت

استاندار گیلان با اشاره به شرایط قابل‌قبول استان گیلان در کنترل ویروس کرونا گفت: شرایط استان گیلان در کنترل و مقابله با ویروس کرونا و حتی تولید اقلام بهداشتی مطلوب است که نشان‌دهنده توجه مردم به توصیه‌های بهداشتی و کاهش ترددها است.

به گزارش خبرآنلاین از گیلان ؛ ارسلان زارع ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای استان گیلان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در این‌ روزها قدردان خدمات صادقانه و فداکارانه کادر درمان و همکاری نهادهایی همچون تأمین اجتماعی، مراکز درمانی نظامی و انتظامی و بخش خصوصی هستیم و برای همه آنان آرزوی سربلندی و توفیق داریم.

استاندار گیلان با اشاره به مناسبت یوم اللّه ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: این نامگذاری برگرفته از آرمان‌های بلند ملت بزرگ ایران و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و بر مبنای شرع مقدس اسلام بوده که مشارکت مردم در اداره جامعه اسلامی با تشکیل حکومت سیاسی و اسلامی با نگاه به مقوله مردم‌سالاری دینی در نظر گرفته شد.

زارع با بیان اینکه ملت بزرگ ایران در طول ۴۱ سال از عمر انقلاب همواره فراز و نشیب‌های مختلفی را پشت‌سر گذاشت گفت: این ملت در طول سال‌های پس از انقلاب با حمایت و پشتیبانی از خدمتگزاران خود از هر آزمونی با سربلندی عبور کرد و امروز هم‌ بیماری کرونا آزمونی دیگر برای خدمتگزاران مردم و ملت است که باید از آن با سربلندی عبور کنیم.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به تلاش‌های انجام‌شده از سوی وزارت بهداشت و درمان و تصمیمات گرفته‌شده ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین تلاش‌های ستادهای استانی و همکاری مردم شاهد شرایط قابل قبولی در حوزه کنترل کرونا هستیم و سازمان بهداشت جهانی نیز عملکرد جمهوری اسلامی ایران را در کنترل کرونا و رعایت بهداشت تأیید کرده است.

استاندار گیلان، همکاری مردم گیلان را شایسته تقدیر دانست و اضافه کرد: این روزها فیلم‌هایی با محتوای شرایط مردم سایر کشورهای جهان در فضای مجازی منتشر می‌شود که نشان می‌دهد در برخی کشورها با استفاده از ابزار نظامی و جرائم سنگین، مردم را از تردد در خیابان‌ها بازمی‌دارند اما اکثر مردم فهیم ایران به‌خوبی به توصیه‌های بهداشتی و مراقبتی پزشکان و کارشناسان توجه کردند.

زارع ضمن قدردانی از کاسبان و واحدهای صنفی که با وجود شرایط سخت اما تابع قوانین بودند افزود: قبل از اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیماتی برای تعطیلی اصناف غیرضرور و کاهش ساعت کار آنان اتخاذ کند، برخی واحدهای صنفی به‌صورت داوطلبانه نسبت به تعطیلی واحد خود اقدام کردند و در سه روز گذشته از مجموع ۱۱۰ هزار واحد صنفی فعال در گیلان فقط ۴۷۶ واحد تابع قوانین نبودند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان خاطرنشان کرد: ما از هموطنان خواستیم که با توجه به شرایط موجود به گیلان سفر نکنند و خوشبختانه آمارها نشان می‌دهد که بسیاری از هموطنان به توصیه‌ها و تأکیدات توجه کردند و تا اواخر اسفندماه و قبل از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، آمار تردد خودرو در ورودی‌های گیلان تا ۸۰ درصد کاهش یافت.

وی با بیان اینکه استان گیلان رکوردار کمترین میزان تردد در روزهای پایانی اسفند ماه ۹۸‌ در سطح کشور بوده است ابراز داشت: در ۱۰ روز گذشته با کاهش ۸۰درصدی آمار تردد و همچنین کاهش ۶۰درصدی مصرف سوخت در استان مواجه بوده‌ایم و حتی میزان ترددهای درون‌استانی نیز کاهش یافت که نشان‌دهنده توجه مردم به توصیه‌های بهداشت و رسانه‌ها است.

استاندار گیلان با تأکید به اینکه "از مردم گیلان انتظار داریم که در روز طبیعت همچون‌ روزهای گذشته به پویش "در خانه بمانیم" عمل کنند" اضافه کرد: هم‌اینک هیچ کمبودی در تأمین و توزیع کالاهای اساسی در استان وجود ندارد و در تلاش هستیم که با همکاری اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان صمت، اداره‌کل استاندارد، اصناف و فروشگاه‌های زنجیره‌ای، شرایط لازم برای خرید آن‌لاین مردم را فراهم کنیم.

زارع با اشاره به درخواست برخی تولیدکنندگان مواد ضدعفونی‌کننده در گیلان مبنی بر صدور تولیدات مازاد بهداشتی به سایر استانها گفت: میزان تولید انواع ژل‌ها و مواد ضدعفونی‌کننده در این ایام در گیلان زیاد بوده که در این راستا برخی تولیدکنندگان درخواست کردند که تولید مازاد خود را به سایر استان‌ها بفرستند و در صورت تأمین کامل نیازهای استان مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان یکی از برنامه‌های اساسی در حوزه کشاورزی را یکپارچه‌سازی، تسطیح اراضی، توسعه مکانیزاسیون و استفاده حداکثری از ماشین‌آلات در تولیدات‌کشاورزی اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به آغاز فصل کشت برنج تاکنون ۲۲هزار تن کود و هزار و ۶۰۰ تن بذر تهیه شده و آماده توزیع بین کشاورزان گیلانی است‌.

استاندار گیلان با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا امسال باید ظرفیت مکانیزاسیون در فصل کشاورزی و کشت برنج به سطح ۷۰ درصد برسد تصریح کرد: در گیلان از لحاظ تعداد ماشین‌آلات دارای وضعیت خوبی هستیم و می‌توانیم از ظرفیت استان‌های همجوار نیز بهره‌مند شویم البته فعال بودن فروشگاه‌های عرضه تجهیزات موردنیاز کشاورزی نیز باید مدنظر باشد.

زارع با تأکید به اینکه در این ایام زمینه لازم برای فروش و حمل مرغ تولیدشده در گیلان به سایر استان‌ها باید فراهم شود و مشکلی در این زمینه نباید وجود داشته باشد خاطرنشان کرد: بخشی از اشتغال و درآمد مردم استان گیلان به این حوزه اختصاص دارد و خوشبختانه استان گیلان در حوزه تولید مرغ دارای ظرفیت خوبی است.

وی ضمن قدردانی از صدا و سیمای مرکز گیلان و سایر رسانه‌ها برای تبلیغ و اجرای برنامه‌های مختلف آموزشی در این ایام بیان کرد: در تمام دستگاه‌های اجرایی گیلان پیرو تصمیماتی که در خصوص ایام پساکرونا و جشن بعد از ریشه‌کن شدن این بیماری منحوس گرفته می‌شود در این راستا باید ۲ کمیته اقتصادی و اجتماعی با جلسات کارشناسی به‌منظور آسیب‌شناسی‌ تشکیل شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان از مدیران اجرایی استان خواست تا فعالیت‌ها و تلاش‌های خود را برای قطع نهایی زنجیره ویروس کرونا در گیلان مضاعف کنند و خاطرنشان کرد: برخی مدیران اجرایی هنوز فکر می‌کنند که روال عادی است از این‌ رو کُند پیش می‌روند که لازم است تلاش بیشتری برای ریشه‌کن شدن این بیماری در سطح استان انجام دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این جلسه با ابراز اینکه "همچنان نگران ایجاد موج دوم شیوع ویروس کرونا در سطح استان هستیم" اظهار داشت: استان گیلان هنوز آلوده به ویروس کرونا است و در شرایط فعلی خودقرنطینگی، کاهش ترددها و شرکت نکردن در تجمعات کنار رعایت اصول بهداشتی تنها راه مقابله با این ویروس است.

ارسلان سالاری با تصریح به اینکه "از مردم گیلان انتظار داریم که در روز طبیعت در خانه بمانند تا از شیوع بیشتر این ویروس منحوس جلوگیری شود" متذکر شد: مردم روز طبیعت را نیز همچون روزهای قبل در خانه بمانند تا شاهد قطع زنجیره این ویروس در سطح استان باشیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1370863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =