رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان : علم امروز با گذشته قابل قیاس نیست

رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان گفت: علم امروز با گذشته قابل قیاس نیست، اساتید و پژوهشگران و دانشمندان هر لحظه در حال مطالعه و درس خواندن هستند.

به گزارش خبرآنلاین از همدان ؛  دکتر یعقوب محمدی فر، رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان با اعلام اینکه واقعیت این است که عده‌ای اصلا نیاز به دانشگاه ندارند و باید وارد صنعت بشوند، خاطرنشان کرد: در هیچ جای دنیا همه به دنبال گرفتن و درک دکتری نیستند و هرکس پی کشف روحیات خود است. 

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم در تمامی این امور پیشرفت داشته باشیم باید دخالت دولت در دانشگاه‌ها را محدود کنیم، تصریح کرد: اگر این اتفاق افتاد، می‌توان فکر پیشرفت را نیز کرد.

رئیس دانشگاه بوعلی در ادامه با تاکید بر اینکه اساتید باید روش دیگری برای سنجیدن دانشجو امتحان کنند، افزود: فله‌ای درس خواندن اصلا خوب نیست.

محمدی فر اظهار داشت: نمی‌توان امتحان را حذف کرد، اما می‌شود شیوه و نوع آن را با سنجیدن عملکرد دانشجویان در طول ترم تغییر داد.

وی با بیان اینکه باید اهرمی برای افزایش بازدهی وجود داشته باشد، یادآور شد: نمی‌توان گفت که ما تافته جدا بافته هستیم و خودمان را از دیگران جدا بدانیم، طبیعتا امتحان جزء لاینفک دانشگاه است، اما شیوه‌های اساتید باید به روز شود تا ملاک قبولی دانشجویان صرفا امتحان پایان ترم نباشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1371039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =