آخرین خبر از آزمایش بالینی داروهای ایرانی موثر در درمان کرونا

ایرنا نوشت: مدیر کل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: تعدادی از داروهای پیشنهادی در درمان کرونا در مرحله آزمایش بالینی هستند، در صورتیکه این آزمایشات با نتایج مطلوب به پایان برسند، پس از اخذ مجوز از مبادی ذیربط، وارد بازار خواهند شد.

دکتر حسین وطن پور اظهار داشت: محققان ایرانی در قالب مراکز تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان در تلاش برای تولید داروی کرونا هستند.
وی بیان داشت: هرچند برخی داروها در مرحله مطالعات بالینی هستند، اما تاکنون داروی قطعی کرونا در کشور از طرف سازمان غذا و دارو، تایید و معرفی نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مراکز تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان در زمینه تولید داروی کرونا مشغول فعالیت هستند، گفت: محققان در مجموعه های مراکز تحقیقاتی و شرکت دانش بنیان مشغول پژوهش در این زمینه هستند. فقط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی حدود ۱۵ طرح تحقیقاتی در این زمینه دارد.

بسیاری از نیازهای کشور توسط شرکت های دانش بنیان تامین شد
وی به حضور موثر شرکت های دانش بنیان در حوزه تامین تجهیزات پزشکی اشاره کرد و گفت: بسیاری از نیازهای کشور در حوزه کرونا از طریق شرکت های دانش بنیان تامین شده است.
مدیر کل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه فعالیت شرکت های دانش بنیان در این دوره بسیار زیادتر شده است، افزود: این شرکت ها در زمینه تولید تجهیزات پزشکی از جمله ونتیلاتور در تلاش هستند. خوشبختانه اخیرا اینگونه شرکت ها موفق به ساخت کیت تشخیص کرونا شدند.
وی ادامه داد: با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات خوبی در اختیار این شرکت ها قرار گرفت تا آنها بتوانند گام های ارزشمندی در جهش تولید و رفع نیازهای کشور بردارند.

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1371061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =