تصویب دو فوریت تخصیص بودجه 15 هزارمیلیارد تومانی به دولت برای دوماهه اول 90 در جلسه امروز با حواشی​ای هم همراه بود.

به گزارش خبرآنلاین، پس از انکه مجلسیان به دلیل تاخیر دولت در ارائه لایحه بودجه 90 از تصویب نهایی آن تا پایان امسال بازماندند، این طرح از سوی کمیسیون تلفیق در جلسه امروز ارائه شد که با رای موافق 182 نفر از نمایندگان هم به تصویب رسید.

اما مخالفان این طرح، اظهارات خواندنی​ای داشتند. کما اینکه مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود معتقد بود: بهتر است که چند روز از تعطیلات عیدمان بزنیم و ایثارگری کنیم تا قانون بودجه 90 در روزهای نخست سال بعد تصویب شود. اینگونه به قول آقای رئیس، هیچ سلمه​ای هم به جهان اسلام وارد نخواهد شد.

مصطفی​ کواکبیان هم در مخالفت با این طرح با بیان اینکه علت اصلی به مخمصه افتادن مجلس، تاخیر دولت بوده است، اظهار داشت: اما نمایندگان دولت در صداوسیما توپ را به زمین مجلس می​اندازند و می گویند که مجلس لایحه بودجه90  را در زمان مقرر تصویب نکرد! آقایان که سفرهای استانی را به ارائه لایحه بودجه ترجیح داده بودند، باید پاسخگوی تاخیر خودشان باشند.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید لایحه چند دوازدهم به مجلس بیاورد نه اینکه مجلس طرح دو فوریتی بدهد، گفت: ما حاضریم از تعطیلاتمان بگذریم تا دولت این لایحه را تهیه کند و ما آن را بررسی کنیم. هرچند اگر به دلیل مصلحت سنجی رئیس مجلس، ممکن است که با این طرح موافقت کنیم اما دولت باید لایحه می​آورد. اما درست نیست که مجلس مدام جلوی دولت کوتاه بیاید.

/111

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 137111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =