کاهش۸۵درصدی تردد و۷۴ درصدی بنزین در کرمان

استاندار کرمان گفت : از زمان اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان تا بعدازظهر یازدهم فروردین مصرف بنزین۷۴ درصد و تردد ۸۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرآنلاین از کرمان ؛ مرکز کرمان محمد جواد فدایی در جلسه ویدئو کنفرانس وزیر کشور با استانداران با اشاره به کاهش ۷۴ درصدی کاهش مصرف بنزین و کاهش بیش از ۸۵ درصدی تردد در سطح استان در نتیجه اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی طی چهار روز گفت: در ۷۰ نقطه تحت کنترل در  استان، تاکنون ۱۸۰ مورد جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و  ۶۱۲۲ برگشتی خودروها را داشتیم و همچنین ۱۷۰ واحد صنفی نیز پلمب شده اند.
وی  با اشاره به محدودیت های سختگیرانه برای روز های ۱۲ و ۱۳ فروردین افزود: برای این دو روز همه مراکز تفریحی و تفرجگاه های استان تعطیل  و تردد در مسیرهای منتهی به مناطق گردشگری محدود و تجمعات نیز در این دو روز ممنوع شده است.
دکتر فدائی با اشاره به درخواست کمک و تسهیلات از سوی واحدهای اقتصادی استان کرمان اظهار داشت: باتوجه به اختصاص ۱۰۰ هزار میلیارد تومان  دولت برای جبران خسارات ناشی از کرونا بر اقتصاد و کسب و کار کشور، از دولت می خواهیم تا با مشخص کردن سهم استان ها، زمینه  اختصاص منابع مربوط به اصناف مختلف را برای استانداران فراهم کند.
وی همچنین مطالبات تشکل های کارگری استان کرمان برای ایجاد محدودیت و یا تعطیلی برخی از واحدهای کارگری برای مقابله با کرونا ویروس را مطرح و اعلام کرد: در باره این مطالبه در  استان، اصل را بر رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم تعطیلی واحدهای تولیدی با رعایت حداقل تجمعات کارگری اعلام کردیم و از وزیر کشور درخواست می کنیم در این خصوص در ستاد ملی رایزنی کند.
، وزیر کشور نیز در این جلسه با اشاره به لزوم فعالیت و تعطیل نکردن واحدهای تولیدی در کشور گفت: اصل بر فعالیت واحدهای تولیدی با رعایت همه پروتکل های بهداشتی است زیرا تعطیلی چرخه تولید در وضعیت اقتصادی کشور اصلا مناسب نیست.
 رحمانی فضلی با اشاره به شبهات و مصاحبه های متعدد درباره کنترل از درب منازل و درون شهرها در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین تصریح کرد: به هیچ وجه کنترل از درون شهرها و منازل مردم مدنظر طرح فاصله گذاری اجتماعی نیست ولی باید در برگشت افراد به استان ها به صورت جدی کنترل شود و از تجمع افراد در روز طبیعت جلوگیری جلوگیری شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1371233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =