فروش کربن فعال و زغال اکتیو و قیمت هر کیلو کربن فعال در بازار

در این مطلب به راهنمای خرید کربن فعال و زغال اکتیو صنعتی و خالص و خارجی و جاکوبی و قیمت هر کیلو کربن فعال در بازار می پردازیم :

کربن فعال شده که زغال فعال شده هم نامیده می شود نوعی کربن است که برای داشتن تخلخل های کوچک و کم حجمی که مساحت سطح آن را برای جذب سطحی یا واکنش های شیمیایی افزایش می دهند فرآوری شده است. کلمه ی فعال شده گاهی با کلمه ی فعال جایگزین می شود.  

قیمت هر کیلو کربن فعال پودری صنعتی و خالص در بازار

قیمت هر کیلو کربن فعال بسته به نوع آن و کشور سازنده و درجه کیفیت آن در بازار فروش کربن فعال متفاوت است برای اطلاع از قیمت کربن فعال در بازار می توانید با فروشگاه پارسا عرضه کننده معتبر کربن فعال از طریق شماره های زیر تماس حاصل نمایید

تلفن دفتر فروش : ۴۴۲۹۷۲۹۲

پاسخگویی پیامکی و تلگرامی : ۰۹۱۹۶۷۸۷۷۱۸

کربن فعال چیست؟

کربن فعال یک ماده ی حاوی کربن، جاذب و با تخلخل بالا است که ساختار پیچیده ای دارد و عموما از اتم های کربن تشکیل شده است. شبکه ی حفره ها در کربن فعال کانال هایی هستند که درون اسکلتی محکم از لایه های نامنظم اتم های کربن ساخته شده اند، با پیوند های شیمیایی به هم دیگر متصل شده اند، به طور ناموازی روی سطح هم قرار گرفته اند و یک ساختار از برآمدگی ها، شکاف ها و ترک ها با  تختخل بالا بین لایه های کربن ساخته اند.  

انواع کربن فعال و زغال اکتیو از پوست نارگیل، زغال سنگ نارس، چوب نرم و سخت، زغال قهوه ای، زغال بیتومینه، هسته ی زیتون و مواد مخصوص کربن دار دیگر تهیه می شوند. فعال کردن شیمیایی و فعال کردن با بخار دمای بالا روش هایی هستند که برای تولید کربن فعال از این مواد خام استفاده می شوند. برای مشاهدۀ روش ساخت کربن فعال خانگی این مطلب را ببینید

شبکه ی حفره ی درونی در ساختار شبکه ای کربن فعال با مکانیزمی مانند جذب سطحی امکان حذف ناخالصی ها از مواد گازی و مایع را فراهم می آورد. وجود این شبکه ی حفره برای عملکرد کربن فعال ضروری است.  

انواع مختلف کربن فعال 

کربن فعال عموما در سه حالت موجود است : پودر، گرانولی و اکسترود شده و هر کدام از این حالت ها در اندازه های مختلفی وجود دارند. بر اساس کاربرد و نیاز، اندازه ی مشخصی از کربن فعال مورد استفاده قرار می گیرد.  

کربن فعال گرانولی

کربن فعال گرانولی از ذراتی با شکل نامنظم ساخته شده است که پس از آسیاب شدن و الک شدن شکل گرفته اند. این محصولات در بازه ی اندازه ی ۰.۲ میلی متر تا ۵ میلی متر موجود هستند. مزیت آن ها سختی و دوام بیشتر به نسبت کربن فعال پودری است. حمل آن ها نیز تمیز و بدون دردسر است و می توانند حجم زیادی از گاز ها و یا مواد مایع را با کیفیتی ثابت تصفیه کنند و بارها فعال سازی شده و مورد استفاده قرار بگیرند. کربن های فعال گرانولی هم برای مواد گازی و هم برای مواد مایع و در سیستم های ثابت و متحرک مورد استفاده قرار می گیرند.  

در کاربرد های فاز مایع، کربن فعال گرانولی در ستون ها و برج هایی که ماده مایع از میان آن ها عبور می کند فشرده می شود. کربن فعال گرانولی برای تصفیه یا تولید یک ماده به طور مداوم در حجم بالا مورد استفاده قرار می گیرد. در کاربرد های فاز گازی، مزیت کربن فعال گرانولی داشتن جریان کافی با افت فشار قابل قبول در بستر کربن است.  

علاوه بر این، کربن فعال گرانولی تقریبا همیشه می تواند بازیابی شده و دوباره مورد استفاده قرار بگیرد. بازه ی زمانی میان فعال سازی دوباره متفاوت است اما به طور متوسط زمانی حدود ۱۸ ماه است. حدود ۵ تا ۱۵ درصد ماده در طی فعال سازی دوباره از بین می رود.  

کربن فعال پودری

کربن فعال پودری معمولا اندازه ی ذره ای میان ۵ تا ۱۵۰ آنگستروم دارد. با این حال، گرید های بزرگ تر یا ریز تر نیز وجود دارند. مزایای کربن فعال پودری هزینه ی پایین تولید و انعطاف پذیری در کاربرد است. دوز کربن فعال پودری می تواند با تغییر شرایط فرآیند به راحتی افزایش یا کاهش پیدا کند. کربن های فعال پودری عموما برای جذب فاز مایع مورد استفاده قرار می گیرند. این ماده به مایعی که باید تصفیه شود افزوده شده، با آن مخلوط می شود و پس از جذب با فرآیند های ته نشینی و فیلراسیون حذف می شود. کربن فعال پودری عموما در فرآیند دسته ای مورد استفاده قرار می گیرد زیرا میزان آن می تواند به سادگی تغییر کرده و پودر به سادگی قابل حذف شدن است. کیک مرطوب پودربه دلیل مشکلات مربوط به بازیافت کربن قابلیت بازیابی ندارد، اما سوزانده می شود و یا در مراکز دفع زباله قرار می گیرد.  

کربن اکسترود 

کربن های اکسترود شده قرص های استوانه ای شکلی هستند که اندازه ای از حدود ۱ میلی متر تا ۵ میلی متر دارند. فرآیند اکستروژن به همراه ماده ی خامی که استفاده می شود محصولی سخت و مناسب برای کاربرد های سنگین فراهم می کنند. فرم قرص اکسترود شده باعث افت فشار سیستم کمی می شود که در کاربرد های فاز گاز اهمیت بالایی دارد. کاربرد های کربن فعال اکسترود شده شامل بازیابی حلال، تصفیه گاز و کنترل گازهای خروجی از اتوموبیل هاست. فعالیت در حجم بالا، افت فشار کم و مقاومت بالای کربن فعال اکسترود شده به آن این توانایی را می دهد تا در تمام عمر وسیله ی نقلیه قابل استفاده باشد.  

کربن فعال را از کجا بخریم

جهت خرید کربن فعال پودری می توانید به سایت تجهیزیار مراجعه نمایید؛ تجهیزیار وب سایتِ مرجع خرید و فروش و معرفی انواع مواد شیمیایی و شیشه آلات و انواع دستگاه ها و تجهیزات آزمایشگاهی و ارائه کنندگان معتبر تجهیزات و مواد و شیشه آلات آزمایشگاهی می باشد

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1371882