تولید روزانه ۶۰ هزار عدد ماسک در گیلان

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به تولید روزانه ۶۰ هزار عدد ماسک در استان، گفت: ۸۷۵ هزار عدد ماسک و برخی اقلام بهداشتی به مراکز درمانی گیلان اهدا شد.

به گزارش خبرآنلاین از گیلان ؛فرهاد دلق پوش با اشاره به اهدا ۸۵۷ هزار و ۸۰۰ ماسک n۹۵ و سه لایه و برخی اقلام بهداشتی به دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهار کرد: این اقلام در دو مرحله به دانشگاه اهدا شد.

وی با بیان اینکه وزارت صمت اقدام به خرید مقادیر ماسک و اقلام بهداشتی از منابع داخلی کرده است، افزود: بخشی از این اقلام را به استان گیلان برای توزیع در مراکز درمانی اختصاص داده است.

رئیس سازمان صمت گیلان در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع برخی از واحدهای تولیدی اقدام به تولید و توزیع اقلام بهداشتی کردند، گفت: ادارت صمت شهرستان‌های گیلان نیز با مشارکت اتاق اصناف اقدام به توزیع رایگان بیش از ۳۲ هزار انواع ماسک، اسپری و مواد ضدعفونی کننده در بین مردم و مراکز درمانی کردند.

وی به فعال دو واحد تولیدی در زمینه تولید اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده در گیلان قبل از شیوع ویروس کرونا اشاره و تصریح کرد: امروز و با تغییر کاربری برخی واحدها ۱۴ واحد اقلام به تولید اقلام بهداشتی می‌کنند.

دلق پوش ادامه داد: در حال حاضر این واحدها روزانه بیش از ۶۰ هزار عدد ماسک و ۲۵ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده و اسپری و همچنین ۶۰۰ هزار پد الکلی تولید می‌کنند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1372004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =