بانک پارسیان، پیشرو در حمایت از تولید

از زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی سال ۹۸، این سال را سال «رونق تولید» نامیدند تا این روزها که در انتهای این سال قرار داریم، یکی از مهمترین اهداف بانک پارسیان صیانت از تولید و تحقق این شعار در این بخش سرمایه‌ای کشور بوده است.

در این زمینه یکی از مهمترین اقداماتی که از سوی بانک پارسیان انجام شد، حمایت از شرکت‌های دانش محور و دانش بنیان بوده است.

باید در نظر داشت که در دنیای امروز کسانی در اقتصاد قدرتمندترهستند، که دارای دانش بیشتری هستند و از این رو اقتصاد همه کشورها درحال پیش رفتن به سمت اقتصاد دانش بنیان است.

هم اکنون نگاهی به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در کشورمان  نشان می‌دهد، این شرکت‌ها فرصت بسیار مغتنمی برای  توانمندسازی، رفع مشکلات و افزایش کیفیت و مطلوبیت کالاهای ایرانی فراهم ساخته و علاوه بر بهبود تولید، پتانسیل اقتصادی نیز افزایش می‌دهند.

به علاوه شرکت‌های دانش بنیان با جذب جوانان مستعد  تحصیل کرده و کارآمد در کشورمان توانستند، میزان اشتغالزایی را افزایش دهند.

با توجه به این مهم، بانک پارسیان حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است.

نگاهی به عملکرد این بانک در سال گذشته نشان می‌دهد که مجموعاً ۱۵ فقره تسهیلات به مبلغ ۵۹۵ میلیارد ریال از محل صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در بانک پارسیان مصوب شده که در نهایت مجموعاً ۱۲ فقره از این تسهیلات به مبلغ ۴۰۵ میلیارد ریال از سوی این بانک به فعالان این بخش پرداخت شده است.

توسعه اشتغال روستایی و مناطق محروم

از سوی دیگر، یکی از برنامه مهم دولت برای افزایش تولید و خودکفایی کشور، ماندگاری جمعیت درروستاها، کاهش حاشیه‌نشینی و پیامدهایی آن توسعه اشتغال روستایی با محور اشتغالزایی در مناطق محروم است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند که توسعه اشتغال روستایی موجب رونق کشاورزی، دامپروری، گردشگری و صنایع دستی شده  و بخش اعظمی از نیروی کار در روستاها را به خود جذب می‌کند.

علاوه بر اشتغالزایی در روستاها، افزایش اشتغال درمناطق محروم نیز سبب می‌شود آثار و پیامدهای ناشی  از فقر عمومی مانند، رشد بی‌رویه تخلف، اشتغال‌های کاذب، قاچاقچیگری، سرقت و ... افزایش یافته و این امر موجب بی‌اعتمادی جامعه به دولت شود.

در این رابطه نیز، بانک پارسیان بخشی از فعالیت‌های  سال گذشته خود رابرای کمک به حل این مسئله اختصاص داده است.

بررسی عملکرد و فعالیت های بانک پارسیان در خاتمه امسال  نشان می‌دهد که این بانک به منظور مشارکت در توسعه اشتغال روستایی و کاهش بیکاری، قرارداد سه جانبه‌ای را با بنیاد برکت و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به امضاء رسانده و  بر اساس ان ۲۶۳ فقره تسهیلات برای افزایش اشتغال زایی در مناطق محروم در نظر گرفته شده است.

بر این اساس مجموعاً مبلغ ۵۵۷/۱ میلیارد ریال  تسهیلات مصوب شده و میزان ۲۰۹ فقره از این تسهیلات مجموعاً به مبلغ ۰۲۹/۱ میلیارد ریال به متقاضایان پرداخت شده است.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1372501

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =