دومین آزمایشگاه تست کرونا در استان کرمان امروز راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه دومین آزمایشگاه تست کرونا در استان امروز راه‌اندازی می‌شود گفت: آزمایش سرپایی کرونا نیز در استان آغاز شده است.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد عصر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا کرمان که با حضور فدائی استاندار کرمان، سردار ناظری فرمانده انتظامی استان و سالاری دادستان مرکز استان برگزار شد اظهار داشت: بعضی از معادن استان کارکنانی از خارج از استان دارند که به تعطیلات رفته بودند و در حال بازگشت هستند.

وی با بیان اینکه امکان آزمایش سرپایی تست کرونا از امروز در استان آغاز شده است گفت: کارکنانی که به مرخصی در استان‌های آلوده رفته‌اند در زمان برگشت باید قرنطینه و تست کرونا شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با ابراز اینکه اگر ثابت شود که این افراد بیماری دارند و تست کرونای آنها مثبت شود نیاز است بلافاصله به مراکز درمانی منتقل شوند افزود: بهداشت حرفه‌ای مستقر در معادن باید غربالگری کارگران و کارکنان را انجام بدهد.

وی با عنوان اینکه دومین آزمایشگاه تست کرونا در استان کرمان امروز در روزهای آینده نیز سومین آزمایشگاه تست کرونا در استان راه‌اندازی می‌شود بیان کرد: با افزایش تعداد آزمایشگاه‌های تست کرونا در استان روزانه امکان افزایش نمونه‌گیری و تست آزمایشات وجود دارد.

رشیدی‌نژاد ادامه داد: با توجه به اینکه در برهه‌ای از زمان هستیم که کارکنان واحدهای تولیدی که به مرخصی رفته و در حال برگشت هستند نیاز است تست کرونا بیشتر انجام بدهیم.

وی با بیان اینکه در جیرفت به یک آزمایشگاه خصوصی آموزش‌های لازم داده شده و در حال دریافت مجوز است گفت: در رفسنجان و سیرجان نیز آموزش‌های لازم داده شده و در مرحله آزمایش هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: از آنجا که بخشی از کمک‌های مردمی به دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا از محل معادن مس سرچشمه و گل‌گهر سیرجان بوده است ما آمادگی داریم در زمینه تست کارکنانی که از استان‌های آلوده در حال برگشت به محل کار هستند همکاری کنیم.

وی با بیان اینکه ماسک‌های تولیدی در استان که توسط بسیج مردمی و گروه‌های جهادی مختلف تولید می‌شود گفت: ماسک‌های تولید شده هنوز پاسخگوی نیاز استان نیست.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1373166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =